Blogin arkisto

esittely_otsikkokuva2_pien.gif

Mainos Visitor Oy

Mainos Visitor Oy:n idearikkaat messuosastot houkuttavat kävijöitä

Bookmark and Share

Jätä messuosastosi aina alun ideariihestä lopun purkamiseen osaavien ammattilaisten hoivaan.

visitor_03.jpg– Haluamme olla luotettava kumppani yksilöllisten designosastojen suunnittelussa. Olemme oikea yhteistyötaho, kun messuosastolta vaaditaan rohkeita ideoita, näkyvyyttä ja vetovoimaa, luonnehtii Mainos Visitor Oy:n toimitusjohtaja Jari Lehtinen.

Vaikka yritys yhtenä kotimaisena alan merkittävimmistä tekijöistä toteuttaa satoja yksilöllisiä messuosastoja vuodessa, massatuotannolle ei ole sijaa.

– Kaikki design- ja yksilölliset messuosastot valmistetaan kullekin asiakkaalle räätälöityjen suunnitelmien pohjalta, Lehtinen sanoo.

Enemmistö yrityksemme asiakkaista on suuria ja keskisuuria yrityksiä, mutta Lehtinen lupaa ettei pientenkään yritysten tarpeita ylenkatsota koskaan.

– Osastoja voi toteuttaa hyvin monilla eri tavoilla ja saada yritykselle lisää näkyvyyttä messuilla. Jokaisen tapahtumaympäristön otamme uutena haasteena, Lehtinen painottaa.

Hyvin suunniteltu

visitor_02.jpgMessuosaston suunnittelu ja toteutus on helppo jättää ammattilaisten huoleksi.

– Kaikki lähtee yrityksen tarpeesta. Esimerkiksi raskaan koneteollisuuden messuilla on aivan erilaiset tarpeet kuin vaikkapa suurelle yleisölle tarkoitetuilla palvelualan messuilla, Lehtinen vertaa.

Kotimaisen näyttelyprojektin toteuttaminen riippuen tapahtumasta ja tavoitteesta kestää yleensä noin kolmesta neljään kuukautta suunnitteluvaiheen alusta lopulliseen toteutukseen. Vientinäyttelyiden aikajana on selvästi pidempi.

– Jos kyseessä on suuri ja yritykselle merkittävä näyttely, suunnittelu voidaan aloittaa jo vuotta aiemmin, Lehtinen kertoo.

Osa markkinointia

Yrityksen messuosasto on osa markkinointia ja suunnitteluvaiheessa varmistetaankin, että se noudattaa muuta yrityksen markkinoinnin linjaa ja tukee yrityskuvaa.

– Hyvällä messuosastolla tuote ja mielikuva kohtaavat, Lehtinen painottaa.

Asiakkaan tarpeiden pohjalta Mainos Visitor Oy laatii visuaalisia ehdotuksia näyttelytilasta ja osastosta.

– Suunnittelijamme tuovat kokonaisuuteen niin rohkeita ratkaisuja, mielikuvitusta, tervettä ajattelua kuin ammattitaitoakin. Suunnitelmissa otetaan huomioon myös tekninen toteutus esimerkiksi sähköratkaisuista lähtien. Onnistunut messuosasto toimii myös rakenteellisesti, toiminnallisesti ja teknisesti, Lehtinen muistuttaa.

Kellontarkkaa toteutusta

visitor_01.jpgLehtinen kertoo, että Mainos Visitor Oy:n tuotanto valmistaa asiakkaan messuosaston alusta loppuun avaimet käteen -periaatteella niin kotimaan kuin ulkomaidenkin messuille. Kokeneet tekijät huolehtivat materiaalien kuljetuslogistiikasta, osaston pystytyksestä aikataulujen mukaan ja viimein messujen loputtua osaston purkamisesta.

– Säästämme myös messuosaston osia tarvittaessa asiakkaan jatkokäyttöä varten. Monesti yritykset haluavat näkyä samalla konseptilla eri messuilla ja hyödyntää hyväksi havaittua ilmettä.

Mainos Visitor Oy:n toteuttamia yksilöllisiä osastototeutuksia ja näin myös yrityksen kädenjälkeä näkee messuilla ympäri Suomen lähes kaikissa näyttelytapahtumissa. Messuosastojen suunnittelijana ja toteuttajana yritys onkin saanut asiakkailleen useita huomionarvoisia merkintöjä osastojensa vetovoimaisuutta ja toimivuutta arvioitaessa.

Haluamme tuoda Messuilme-osaamisen jokaiselle yritykselle helposti lähestyttäväksi, kertoo Jari Lehtinen ja toivottaa kaikki tervetulleiksi vahvan osaajan ja luotettavan yhteistyökumppanin, Mainos Visitor Oy:n asiakkaaksi.

 

mainosvisitor_ilmo.jpg
 

Mainos Visitor Oy
Vaihdekatu 1, 15520 Lahti
Puh: 0290 803 100, fax: 0290 803 101

www.mainosvisitor.com
www.messuosastot.fi

Hakusanoja: mainosvisitor, mainos, mainonta, messut, messuosasto, suunnittelu, markkinointi, markkinointiviestintä