Blogin arkisto

Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?

Share |

Keskiviikko 26.11.2008 klo 12.00 - Jukka Hankaniemi


Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä.

Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone


Kommentit

27.11.2008 16.34  Googlemainonnasta on paljon keskustelua

Joskus kuulee jonkun sanovan, että google myyjät on ihan huijareita kun kampanjan voi ostaa googlelta itsekin. Vähän sama kuin tekis itse mainoksensa peruskoulupohjalta ?

27.11.2008 20.48  Meitä on moneksi

Joo, ja nettisivutkin tekee siskon poika muutamalla kymmenellä eurolla...

2.12.2008 11.00  Marko Hasa

Google-mainonta on helppo käynnistää itse, mutta mainonta muuttuu omissa käsissä nopeasti kalliiksi ja tehottomaksi, jos ja kun ei ymmärretä tämän mainontamuodon ominaisuuksia. Olen nähnyt lukemattomia itse tehtyjä kampanjoita, joissa kustannukset ovat karanneet käsistä heti alussa eikä ole edes tiedetty, mistä se johtuu. Tällaisista kokemuksista vedetään lisäksi helposti johtopäätös, että Google-mainonta on kallista vaikka asia on juuri päinvastoin.
Itse kirjoitetun Google-mainoksenkin muuten ammattilainen tunnistaa melko helposti.

Ymmärrän täysin yrittäjiä, jotka haluavat tehdä tämän(kin) itse. Vilpitön ja voittoa tavoittelematon ohjeeni kuitenkin on, että perehdy huolellisesti itse mainostusohjelmaan tai jätä se kokonaan asiantuntijalle.

3.12.2008 9.17  Kerran oppiminenkaan ei aina auta

Mainosohjemaan perehtyminenkään ei välttämättä auta ilman lähes kokoaikaista seurantaa, sillä Googllen järjestelmä kehitittyy ja muokkautuu koko ajan sekä tilanne mainoshuutokaupassa myös muuttu kokoajan. Jos hakusanoina on sanoja, jotka eivät vastaa täydellisesti sisältöä, kampanjaa täytynee koko ajan "tehdä".

3.12.2008 11.45  Salomon

Kun osaa tehdä ja muutoin omaa tarpeeksi hyvän asiantuntemuksen kannattaa tehdä itse jos on tarpeeksi iso kampanja

11.3.2009 17.36  Osta vain tulosta

Osta klikkauksia !

14.4.2011 15.47  Paatunut yrittäjä

Oisko aika alkaa rohkeesti myymään CPA hinnoittelulla. Eli markkinoijalle kilahtaa euroja vasta joko yhteydenotosta tai ostotapahtumasta kotisivuilla! Muuten hommassa ei oo mitään eroa perinteisiin medioihin!

14.4.2011 16.39  Niin

Markkinat ja asikkaiden ostotietous ovat muuten asiassa muuttuneet aika paljon lyhyessä ajassa. Vaikka suurin osa onkin aika ulkona.

Eurojen mittaus aika iso luottamuskysymys. Mainontaa tehdään myös muiden asioiden takia, kuin suoran heti mulle eurot tänne takia.
Esim. rekrytoinnisssa tunnettavuudella on jokin merkitys.

19.9.2011 14.54  Google-mainonta

Niin sanottujen klikkipakettien myyjät ovat vieneet uskottavuutta koko toimialalta. Onneksi näiden pakettien ostaminen on käsittääkseni vähentynyt viime aikoina kun asiakkaiden tietotaito on tämän osalta kasvanut. Ongelmana klikkipaketeissa on, että palveluntarjoaja tekee voittonsa klikkauksista. Jos asiakas maksaa esim. keskimäärin klikistä 0,6 ?, ei palveluntarjoajan kannata näyttää Google AdWords-mainosta sellaisella hakusanalla, joka hinta on esim. 0,9 ?. Huomattavasti reilumpi ja asiakkaan kannalta läpinäkyvämpi tapa on erottaa tehdyn työn osuus itse Google-budjetista. Toinen asia on itse Google-tili ja sen omistus - Google AdWords-tilin pitäisi aina olla asiakkaan omassa hallussa ja omistuksessa.

19.9.2011 14.59  Tämmöstäkin

Tämäkin on vielä alkeistietoa tai vanhaa asiasta. Google paketteja ja facebook paketteja myydään näytöillä, ja klikkauksia pyritään jopa palveluntarjoajan hinnoittelussa ja todellisuudessakin jopa välttämään. Näin lähes kaikki on katetta kun palveluntarjoaja ostaa klikeillä, mutta pyrkii saamaan ne minimiin. Kaikkki hyvin , kate hyvin, mutta asiakkaan etu ja hyöty on täydessä ristiriidassa.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini