Blogin arkisto

Teollisuus sukeltaa, mutta palveluissa on mahdollisuus

Share |

Maanantai 17.8.2009 - Petteri Laine


Menestyäkseen teollisuusyritysten, erityisesti vientiyritysten, on muutettava suhtautumista palveluliiketoimintaan. Yritykset eivät voi rakentaa menestystään pelkkien tuotteiden jakeluun ja odottamiseen suhdanteen kääntymisestä. Osaamista pitää laajentaa palveluihin ja ratkaisukokonaisuuksiin, jotka helpottavat loppuasiakkaan arkea, niin taantumassa kuin sen ulkopuolellakin.

Muutos ei synny kuitenkaan helposti - ennen kaikkea tarvitaan asennemuutosta ja palveluiden myynnin osaamista.

Avainsanat: Petteri Laine, myynti, myyntityö, hinnoittelu, palvelut, palvelumyynti, teollisuusyritykset, vienti, asiakkaat


Kommentit

18.8.2009 9.56  Näin on

Riippuu tietysti alastakin, mutta kyllä teollisen tuotannon kaupankäynnissä merkitystä on aina vain sillä millaista tuotetta on tarjolla ja mihin hintaan ja kuinka nopeasti. Siis hintalaatusuhteesta. Mukavaa jos palvelukin pelaa eli yhteistyö on sujuvaa, mutta ei se ns. palvelu hirveästi ratkaise, jos puntarissa tosiaankin on se miten ostat mahdollisimman halvalla saamatta kuitenkaan sutta käsiin.

24.8.2009 20.48  Pekka Sahlsten

En oikein tiedä ymmärsiko "Näin on" täysin Petterin kirjoituksen sisältöä, mutta osuit asian ytimeen ehkä tahtomattasikin: "...miten ostat mahdollisimman halvalla ... ". Lisäämällä ja kehittämällä palvelutarjontaa on nimenomaan mahdollista taistella pelkän tuotemyynnin jatkuvasti koventuvaa kilpailua ja ohenevia katteita vastaan. Tässä yhteydessähän Petteri tarkoittaa nimenomaan uuden katteeltaan paremman ja vähemmän suhdanneherkkän palvelubisneksen rakentamista tuotemyynnin oheen ja lisäksi.

21.1.2011 8.47  coach outlet

I am the first see your blog, and i think your idea is so great.thanks.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini