Blogin arkisto

2,5 työpaikkaa tarjolla jokaiselle SMKJ:n myynnin ammattilaisjäsenelle

Share |

Perjantai 3.12.2010 - Samuli Myllyharju


samulin_kuva3.jpgMyynnin ja markkinoinnin ammattikunta on omituinen. Niin kauan kun tavoitellaan talouskasvua, myynnin tekijöistä ja markkinoinnin osaajista on pula. Nuorille ala tarjoaa juuri nyt poikkeuksellisen hyviä mahdollisuuksia.

Suomen väestön ikärakenne on talouskasvun näkökulmasta yksi maailman huonoimmista. Huoltosuhde on heikentymässä selvästi nopeammin kuin lähes kaikissa muissa maissa. Suurten ikäluokkien valtava armeija on siirtymässä rytinällä eläkkeelle. 1947 syntyneet täyttävät tänä vuonna 63 vuotta. Lähinnä yrittäjät sinnittelevät 63 vuotta täytettyään vielä työelämässä. 50 000–80 000 yrittäjää etsii toiminnalleen jatkajaa, valtaosa yrityksistä on pieniä ja keskisuuria. Harva on valmis surutta jättämään elämäntyötään ”kesken” ja ajamaan yritystoimintansa alas jatkajan puuttuessa. Paikoin on syntymässä ostajan markkinat. Kuka haluaa ottaa hoitaakseen toimivan yrityksen?

Huippumyyjällä saattaa olla uransa aikana kymmeniä työnantajia. Uudet haasteet kiinnostavat erityisesti huippumyyjiä. Nyt on haasteita tarjolla. Kuka tarttuu tilaisuuteen?

Haetaanpa laskennallinen yhteys lopettamassa olevien yritysten ja SMKJ:n työelämässä olevien noin 25 000 jäsenen välillä. Otsalla näemme, että jokaiselle jäsenelle olisi tarjolla keskimäärin noin 2,5 yritystä, joissa jokaisessa menestymisen keskeisenä edellytyksenä on myynnin ja markkinoinnin osaaminen, riippumatta yrityksen toimialasta.

Yritysten haltuunotto ja toiminnan menestyksekäs jatkaminen on nyt helpotettua, varsin useat jatkajaa vailla olevista yrityksistä ovat aikaa sitten käyneet läpi aloitusvaiheen haasteet: tärkeitä investointeja on tehty, markkinaosuudet on taisteltu, toimintaa on tehostettu ja uskollinen asiakaskunta on olemassa, vain jatkaja puuttuu.

Jos janoat menestystä, nyt on aika tarttua hetkeen.

Samuli Myllyharju
Yhteyspäällikkö
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ
www.smkj.fi

Avainsanat: Samuli Myllyharju, myynti ja markkinointi, sukupolvenvaihdos, huoltosuhde, yritysosto


Kommentit

3.12.2010 18.02  Olli vaan

Hienoa!

7.12.2010 14.08  Hevimies

No eipä tuola pahemmin ole nuorille akkarin myyntiä parempia hommia. Aika harvassa on firmat jotka lähtevät myyjiään tyhjästä kouluttamaan.

24.12.2010 7.37  supra shoes

Thanks for sharing,Join us to start sharing your reviews.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini