Blogin arkisto

Näin pääset sanomaan asiakkaalle suorat sanat!

Share |

Perjantai 24.10.2014 - Juha Ahola


juhaahola.jpgTuntuuko sinusta, että tekisi mieli sanoa asiakkaalle suorat sanat? Ajattelet myös, että sanonta "asiakas on aina oikeassa" on täyttä roskaa – tai ei ainakaan ole aina totta. Ja kun asiakas näkee tilanteensa sinun mielestä väärin, tekisi mieli oikaista tämän käsityksiä suorasukaisesti?

Voit toki olla tilannetajuton tötterö ja sanoa asiakkaalle suoraan, mutta on myös muita yleensä järkevämpiä lähestymistapoja. Otan muutaman pointin esiin niin voit poimia ja ottaa koppia, jos siltä tuntuu.

Avainsanat: Juha Ahola, asiakas, asiakaspalvelu, myynti, myyntityö


Kommentit

24.10.2014 18.26  KRiG

No meikäläisen työnkuvaan kuuluu osoittaa jos ja kun asiakas on väärässä. Ei sitä missään nimessä saa jättää tekemättä siinä pelossa että kauppa ei toteudu. Parempi auttaa asiakasta tekemään oikea ratkaisu kuin antaa tehdä tyhmästi. Jos asiakas saa tehdä tyhmästi ja lopputulos on huono, ei varmastikkaan tule jatkossa kauppa tai suosituksia muille. Kun on itse asiallinen ja ymmärtää että kukaan ei ole kaikkien alojen asiantuntija saa varmasti kiitosta avusta.

24.10.2014 22.39  Hepe

Oikein!


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini