Blogin arkisto

Miksi lähtisin koruostoksille jatkossa Vantaalle?

Share |

Perjantai 8.1.2016 - Juha Ahola


juhaahola.jpgOli sunnuntai-iltapäivä. Olin työreissulla pk-seudulla. Pysähdyin matkalla Tikkurilasta Lentoasemalle Jumboon ostamaan lapsille pienet tuliaiset ja samalla kävin syömässä. Syönnin jälkeen tuli ajatus, että käynpäs tuossa Kultajousessa ostamassa vaimolle 15-vuotisen seurustelun kunniaksi jotain kivaa.

Astuin liikkeseen sisään ja katsoin tiskille päin. Siellä nuorehko asiakaspalvelija otti välittömästi hymyilevän katsekontaktin ja lähestyimme toisiamme. Kysyin, löytyiskö teiltä Kalevalan lapsikoruja? Asiointi eteni kaikin puolin jouhevasti ja kun homma alkoi olla liki maalissa, myyjä vielä kysyi, mihin järjestykseen korut laitetaan (tyttö-poika-tyttö). Pääsin maksamaan ostokset ja kaikki sujui hienosti. Sinällään tapahtumassa ei tämän kerronnan pohjalta ole mitään ihmeellistä. Näinhän sen pitäisikin mennä.

Kysyin asiakaspalvelijalta, kauanko hän on ollut Kultajousella töissä? Hän sanoi, että kahdeksan vuotta, josta Itiksessä kuusi vuotta ja nyt Jumbossa kaksi vuotta. Ja samaan hengenvetoon hän jatkoi, että tykkää näistä paikoista, kun saa kohdata niin paljon ihmisiä ja lisäksi hän kehui työilmapiiriä. Kiittelin häntä vuolaasti erinomaisesta asiakaspalvelusta. Hän otti kehut vastaan, mutta otti ne koko heidän tiimilleen.

Mietin, miksi minulla oli niin hyvä olo asioidessa. Asiakaspalvelija huokui hyvää oloa, hyvää henkeä ja positiivisuutta. Hän oli energinen, ystävällinen, pirteä ja täysillä läsnä vain minua varten siinä hetkessä. Voin nostaa hänet heittämällä top5 asiakaspalvelutyöntekijän joukkoon kautta historian kohdallani. Jos minun pitäisi rekrytä/löytää pk-seudulle erinomainen asiakaspalvelija, tiedän, kenet headhunttaisin.

Kyse on kohtaamisesta. “Älä koskaan unohda sitä, että kohdattuasi jonkun ihmisen, hän on kohtaamisen jälkeen onnellisempi kuin ennen kohtaamista.”

Tämä toimi täysin. Hämmästyttävän hyvä kohtaaminen jätti tunnejäljen.

Seuraavan kerran, kun haluan asioida koruliikkeessä, tiedän kenen kanssa asioin. Voin vilpittömin sydämin sanoa, että tämä asiakaspalvelija nauttii työstään. Silloin, kun työstään aidosti nauttiva palveluhenkinen ihminen ottaa sinut palveltavaksi, tilanne sujuu niin mielekkästi, että sitä on vaikea sanoin kuvailla.

Haasta itsesi ja käy pistäytymässä Jumbon Kultajousessa. Kenties kohtaat tummahiuksisen, erään Suomen parhaimmista asiakaspalvelijoista –> Petran.

Juha Ahola
Vauhtipyörä.fi

Avainsanat: Juha Ahola, myynti, asiakaspalvelu, kauppa, myyjä, kohtaaminen


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini