Blogin arkisto

Brian Tracyn myyntioppia

Share |

Keskiviikko 5.10.2016 - Pauli Vuorio


pauliblogikuva.jpgBrian Tracy lainaa kuuluisaa pareton periaatetta ja jatkaa: Top 20 prosenttia tienaa keskimäärin 16 kertaa enemmän kuin  loput 80 prosenttia keskimäärin. Top 20 prosenttia tienaa keskimäärin 54 kertaa enemmän kuin loput 16 prosenttia (20 prosentista) keskimäärin. Winning edge tarkoittaa sitä, että pienet erot esim. tekemisessä tuottavat suuria eroja tuloksissa. Tärkeä oppi on se, että keskivertomyyjän ja huippumyyjän ero on pieni, mutta kun huippumyyjä tekee paljon perusasioita hiukan paremmin kuin keskivertomyyjä, siitä kertyy pitkässä juoksussa suuri ero. Esimerkiksi, jos hevonen nro 1 voittaa hevosen nro 2 turvanmitalla, se on vain turvan verran parempi (ei kaksi kertaa parempi eikä 50 prosenttia parempi vaan ehkäpä noin 3–4 prosenttia parempi ajassa), mutta vuoden aikana tienattu rahasumma on helposti 10–15-kertainen hevosen nro 1 eduksi, kun se voittaa aina turvan mitalla.

Brian Tracy (syntynyt Kanadassa 1944) on itsensä kehittämisen auktoriteetti, joka on nauhoittanut ja videoinut monia esityksiään ja töitään sähköiseen muotoon. Hänen audio-ohjelmiaan ja DVD-pohjaisia valmennuspakettejaan myydään kymmenissä maissa. Brian Tracy on käynyt esiintymässä myös Suomessa ja monesti häntä on tituleerattu maailman johtavaksi myyntivalmentajaksi. Tälle onkin perusteita, sillä hän lienee lainatumpia, ellei ylivoimaisesti lainatuin lähde monissa myyntiopeissa. Täytyy tietenkin muistaa, että Brian Tracy  puolestaan lainaa paljon muita, myös monia legendaarisia edesmenneitä myyntiguruja. Brian Tracy tunnetaan varsinkin bisnesmaailman isommissa yrityksissä hyvin

Pauli Vuorio
pauli.vuorio@powercompetence.fi

Kirjoittaja on mm. tämän median päätoimittaja sekä myyntikouluttaja.
Lisää myös: www.powercompetence.fi www.paulivuorio.fi

Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyjä, myyntitaito, Brian Tracy


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini