Facebookin kansikuva brändin mukaiseksiKeskiviikko 10.12.2014 - Anja Kadziolka Facebookin kansikuva antaa sekunnissa mielikuvan yrityksestäsi. Tykkäänkö tästä sivusta vai en? Viimeisen muutaman viikon aikana olen huomannut, että moni yrittäjä kaipaa konkreettisia käytännön "hands-on" -vinkkejä digitaalisen markkinointinsa toteuttamiseen. Kun puhutaan digitaalisesta markkinoinnista vain strategiatasolla, puhe valuu helposti kuulijan toisesta korvasta ulos. Käytännössä yrittäjä voi törmätä vaikka siihen ongelmaan, miten Facebookin kansikuva onnistuisi, kuvastaisi omaa brändiä, tai olisi edes hyvälaatuinen! |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, viestintä, facebook, kansikuva, brandi |
Älä nöyryytä itseäsi asiakkaan silmissä - ehkä matematiikan oppitunnilla olisi kannattanut olla hereillä?Perjantai 21.6.2013 - Juha Ahola Oletko löytänyt postimerkkejä alle 10 eurolla 100 kappaletta? Minäpä löysin. =D Kävin taannoin läheisessä K-marketissa ja pyysin 100 kappaletta postimerkkejä. Kassööri etsi merkkejä tovin aikaa ja löydettyään laskeskeli laskukoneella summan sadalle merkille, joksi sai 7,50 euroa. Huomautin myyjälle ystävällisessä hengessä, ettei vaan tullut pilkkuvirhe? 75 euroa on eri asia kuin 7,5 euroa (postimerkkien hinta vuonna 2012 oli 75 senttiä/kpl, ei 7,5 senttiä/kpl). Halvalla olisivat lähteneet postimerkit. Myyjä oli siis laskimen kanssa aivot narikassa (perstuntumaa hinnasta ei ollut) tai yleisesti ottaen matemaattiset taidot olivat hänellä köykäiset. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, facebook-markkinointi, myynti, myynti ja markkinointi, myyntityö, osaaminen |
Mobiilinetin aika on nytKeskiviikko 24.4.2013 - Pasi Rahikka Okay. Tämä on hyvin erilainen, kuin aiemmat kirjeeni sinulle, ja niille ihmisille, jotka ovat vasta löytäneet itsensä tänne, tämä ei ole kovinkaan tyypillinen aihe minulle. Tämän juttu on hieman tavallista teknisempi, mutta tähän on syynsä. Ole huoleti :) Ota kuppi kahvia tai teetä. Tänään minä itse juon aika siistin näköistä teetä, joka on Davidin Teestä hankkimaani Dragon Pearls -teetä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, mobiilinetti, sovellus, instagram, facebook, twitter, tietotekniikka, internet |
NaamakirjaPerjantai 28.1.2011 - Kari Uoti Sosiaalinen media on must, jokaisen pitää olla Facebookissa näyttämässä naamaansa, kertomassa kuulumisiaan, kommentoimassa toisten kuvia ja kuulumisia, olemassa sosiaalisia, verkostoitumassa. Naamakirjan kaverimäärä kertoo oletko joku vai pelkkä luuseri, jolla ei ole edes kavereita. Kohta naamakirja tarjoaa palvelua, jossa surkimukset saavat ostaa itselleen kavereita, jotta eivät näyttäisi surkimuksilta. Hyvistä nimistä joutuu maksamaan enemmän kuin tavallisista. |
4 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, sosiaalinen media, Facebook-riippuvuus, virtuaalitodellisuus, nettiyhteisö |
HaittaohjelmaMaanantai 11.10.2010 klo 10.07 - Kari Uoti Naamakirjassa leviää ohjelma, jota tykkäämällä tai linkin aukaisemalla tietämättään luovuttaa tietojaan ohjelman tekijän käyttöön. Ohjelma markkinoi itseään taitavasti, koska jo yli 100 000 suomalaista on tykännyt, klikannut ohjelman linkin auki. Kuka nyt ei klikkaisi ohjelmaa, joka kertoo miten kävi, kun isä näki tyttärensä webcam-esityksen. Minä en klikannut, mutta moni tuttavani klikkasi. |
5 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, Facebook, haittaohjelma, tietojen kalastelu, virustorjunta, nettihuijaus, nettirikollisuus |