Blogin arkisto

Miten tarjoamalla vähemmän voit myydä enemmän?

Keskiviikko 24.6.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgKun lapsi kasvaa ulos vaatteistaan tai leluistaan, ne siirretään syrjään uusien tieltä. Joskus ne eivät pääse nurkkaa pidemmälle. Varastoon, kierrätykseen tai kirpparille kaipaavat tavarat tuijottavat meitä syyttävästi nurkistaan, koska emme osaa luopua niistä.

Kun yrittäjä kasvaa ulos palveluistaan, hän luo uusia. Ja kun opimme jotain uutta, voimme lisätä sen palveluvalikoimaan. Tarjoamme silti vielä vanhojakin palveluita, koska emme osaa luopua niistä. Palveluyritykselle kertyykin uusia palveluita samaa tahtia kuin lapsiperheellä tavaraa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, palvelujen markkinointi

Palvelujen markkinointi - 5 tärkeää asiaa

Keskiviikko 17.6.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgPalvelujen markkinointi ei koskaan ole ollut helpompaa ja selkeämpää kuin nykyään. Jokainen markkinointia opiskellut tietää, että kyse on tuotteistuksesta, brändäyksestä ja henkilökohtaisesta myyntityöstä. Kysymyksistä: ”Miten tehdä näkymätön tuote näkyväksi?” ja ”Miten erottua kilpailussa?”.

Viime viikolla muistelin erään yrittäjän kanssa, miten palvelujen markkinointi tehtiin ennen internetiä. Silloin ainoa keino markkinoida oli painetuissa medioissa. Maksettiin mainoksista paikallislehdissä. Graafikko suunnitteli ja painotalo painoi esitteet. Sitten pistettiin koko ystäväpiiri hommiin jakamaan esitteitä postilaatikkoihin. Vietiin julisteita ilmoitustauluille. (Miten paljon aikaa tähänkin käytettiin!?)

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, palvelujen markkinointi

Instagram yrityksen markkinoinnissa - 5 vinkkiä

Keskiviikko 3.6.2015 - Anja Kadziolka

anjakadziolka.jpgInstagram on kerännyt viime vuosina paljon uusia käyttäjiä. Myös moni yritys on lähtenyt mukaan jakamaan kuvia toiminnastaan. Instagram tarjoaakin yritykselle hyvän tilaisuuden rakentaa kuvallista tarinaa tekstinä kerrotun rinnalle.

Ei ole vain klisee, että kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa. Kuvien käytöllä on markkinoinnissa, erityisesti somessa, suuri merkitys yrityksen imagon rakentamisessa. Kuvat lisäävät myös mielenkiintoa yrityksen muita sisältöjä kohtaan. Mieti itseäsi, katsotko mieluummin kuvia vai luetko tekstiä? Tai luetko mieluummin tekstiä, jonka yhteydessä on kuva?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, instagram, latergram

Oksentamalla myyjä tappaa hyvänkin viestin! Älä tyhjennä lipasta ensikohtaamisessa!

Perjantai 13.6.2014 - Juha Ahola

kuva

Kokematon tai omalla toiminnalleen sokea (tai hetkellisesti sokeutuva) myyjä lankeaa ansaan. Hän tykittää lippaat tyhjäksi kerralla tottumuksestaan tai tyhmyyttään ymmärtämättä sitä, että ihmisen kyky vastaanottaa tietoa kerralla on rajallinen.

Kaikkien viestien määrä on selvästi korkeampi kuin vastaanottokyky, mutta todellisuudessa läpäisevien viestien määrä jää vielä vastaanottokyvyn alle. Missä kaikkealla tämä todentuu esimerkiksi?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, Markkinointiviestintä, mainonta, myynti, blogikirjoittaminen

Juna kulkee lujaa internet-markkinoinnissa

Tiistai 21.6.2011 - Marko Pyhäjärvi

Oletko harkinnut "sosiaalisen median strategian" laatimista, vai oletko kenties jo hionut sellaista muutaman kuukauden ajan? LOPETA NYT!

Jos tavoitteenasi on myydä tai kasvattaa liiketoimintaasi verkossa PALJON, unohda alkuunsa "suunnitelmat", "projektinhallinta", "työryhmät" ja kaikenlainen muu "korporaatiotouhu". Minulla on takana 10 vuoden korporaatioura ohjelmistoalan "projektipiällikkönä", ja tiedän täsmälleen millaista on hioa  suunnitelmia, hyväksyttää ja kierrättää niitä sekä lopuksi etsiä syyllistä jos tiimi kämmää. Se touhu ei toimi internet-markkinoinnissa.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Marko Pyhäjärvi, internet, mainonta, markkinointi, myynti, some, sosiaalinen media, media, strategia,

Markkinointiguru Sam Vanni

Keskiviikko 9.3.2011 klo 16.58 - Samuel Hovi

Tarinan mukaan suosikkitaiteilijani Rafael Wardin oppi-isä Sam Vanni antoi tärkeimmäksi evästykseksi nuorelle lahjakkuudelle elämänohjeen "Tee sitä, mitä muut eivät tee". Tämä nerokkaan yksinkertainen lausahdus on paras markkinointiviisaus, mitä olen ikinä kuullut.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Samuel Hovi, Sam Vanni, markkinointi, markkinointiguru, mainonta, mainostoimisto, markkinointiviestintä, markkinat, viestintä, mainostaja, mainos, myynti, yritys, menestys

Pk-yritykset innokkaimpia hakusanamainostajia

Keskiviikko 12.5.2010

Vaikka internetin hakusanamainonta on kasvussa suomalaisessa B2B-mainonnassa, valtaosa yrityksistä ei osaa hyödyntää netin edullisia tai jopa maksuttomia markkinointimahdollisuuksia.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakusanamainonta, markkinointi, hakukoneoptimointi, digitaalinen markkinointiviestintä

Uuvuttava roskapostitulva

Maanantai 8.6.2009 - Liisa Leppänen

Jätin piruuttani tyhjentämättä spämmikansioni kahdeksi viikoksi. Arvatkaapa saldo… 480 roskapostiviestiä ja niiden lisäksi läpi päässeitä "mainoksia" saapuneissa viesteissä viitisenkymmentä. Olo on käänteisesti kuin treffpalstalla ilmoittaneella seuran etsijälle - suosio on suuri, mutta ei toivottu.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Roskaposti, mainokset, mainonta, suodatin, roskapostisuodatin, spämmi

Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?

Keskiviikko 26.11.2008 klo 12.00 - Jukka Hankaniemi

Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä.

Lue lisää »

10 kommenttia . Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone