Loistava tuote, jota kukaan ei tarvitse? Asiakasta kuuntelematta karille!Perjantai 6.9.2013 - Juha Ahola Kuulin vasta erään pk-yrityksen kehittäneen IT-alalla "maailman parasta tuotetta" jääräpäisesti menemättä asiakkaiden pariin kehitysprosessin aikana, vaikka eräs pienosakas sitä yritti sanoa toisille osakkaille. Kun tuote oli valmis (siis heidän mielestään riittävän valmis myyntikuntoon), se ei vetänytkään markkinoilla eli toisin sanoen asiakkaat eivät tarvinneet sitä. Se ei siis ratkaissut asiakkaan ongelmia. Arvo vs. hinta ei ollut asiakkaan mielestä kohdallaan. He hakkasivat päätä seinään. |
1 kommentti . Avainsanat: Juha Ahola, lanseeraus, tuote, jalkautuminen, asiakkaat, markkinatutkimus, tuotekehitys |
Kalastamaan siniselle merelleMaanantai 1.11.2010 klo 10.56 - Pekka Maunumäki VIA Groupin Leaders´ Forum -seminaarissa 28.10. oli laadukkaita puhujia ja näkemyksiä. Tässä muutama seminaarin synnyttämä ajatus. Avauksen piti valtakunnan kakkoshenkilö, puhemies Sauli Niinistö. Hänenkin näkemyksensä käsitteli maailmassa tapahtuvia liiketoimintaamme koskettavia muutoksia. |
10 kommenttia . Avainsanat: Pekka Maunumäki, liiketoimintastrategia, markkinatutkimus, kilpailutilanne |