Blogin arkisto

Älä lähetä sitä persoonatonta mailia, vaan iske iholle nykyaikaisemmin ja henkilökohtaisemmin!

Sunnuntai 14.7.2019 - Juha Ahola

juhaahola.jpgBuukkari soittaa, mutta ei onnistu sopimaan tapaamista. Tuotteeseen/palveluun on kenties kiinnostusta, mutta kalenteri ei ole käsien ulottuvilla. Mitä tekee buukkari?

A) Lupaa laittaa sähköpostilla pari ehdotusta tapaamiselle.

B) Ehdottaa ajankohdan puhelimessa siten, että laittaa vahvistuksen sähköpostilla siitä ja ollaan yhteydessä, jos se ei sovikaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, sähköposti, sähköpostimarkkinointi, markkinointiviestintä, massapostitus, spämmi, spam

Itellan tappolistalla?

Perjantai 30.10.2009 klo 9.00 - Kari Hannunen

Lokakuun puolen välin tienoilla saimme lukea lehdistä, että Viestintävirasto ja Itella eli entinen Suomen Posti ovat tukkanuottasilla kirjelähetysten taksoista. Viestintävirasto on sitä mieltä, että Itellan kirjetaksoissa on 25 prosenttia ilmaa ja että se pitäisi pikimmiten puhaltaa hinnoista pois. Johon Itella, että "okei, mutta siinä tapauksessa joudumme korottamaan sanomalehtien ja suoramarkkinointipostin jakeluhintoja radikaalisti, ehkä jopa 30 prosenttia".

Haloo, ketä kiinnostaa? Monia, muun muassa minua.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Kari Hannunen, Itella, posti, postitus, lehtiala, monopoli, hinnat

Ei nimi postia pahenna

Maanantai 25.5.2009 klo 8.00 - Liisa Seppälä

Vai pahensiko? Vuoteen 1990 asti posti kulki, kunhan vain kusti polki. Tuolloin Posti-Tele muuttui liikelaitokseksi, jonka taloudenpito irrotettiin valtion ja tulo- ja menoarviosta. Kustin vauhti taisi tällöin hieman hidastua ja ruostetta ketjuihin alkoi ilmaantua enemmänkin vuoden 2001 myötä, kun Suomen Postista tuli julkinen osakeyhtiö.

Vuoden 2007 nimenmuutoksen jälkeen tuntuu usko postinjakelun toimivuuteen melkoisesti romahtaneen. Itella taisi sysätä Kustin pyörän pöpelikköön.

Lue lisää »

2 kommenttia . Avainsanat: Posti, Itella, luottamus, mielikuvat, huono kokemus, postitus