Fazerin Sininen jälleen Suomen arvostetuin brändi29.09.2014
Fazerin Sininen sijoittui jälleen ensimmäiseksi Suomen arvostetuimmat brändit –tutkimuksessa. Fazer sijoittui tutkimuksessa kolmanneksi. Markkinointi & Mainonta -lehti ja Taloustutkimus toteuttavat tutkimuksen vuosittain. Fazerin brändeistä myös Geisha (30), Oululainen Reissumies (44), Marianne (58) ja Fazer Puikula (73) sijoittuivat sadan arvostetuimman joukkoon. Tutkimuksessa selvitettiin 1008 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. – Olemme iloisia tästä kuluttajien tunnustuksesta ja arvostuksesta. Fazerille brändit ovat yksi strategiamme kulmakivistä. Niillä on keskeinen rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja teemme johdonmukaisesti töitä brändiemme arvon nostamiseksi. Meille on tärkeää, että brändimme säilyvät kiinnostavina ja houkuttelevina myös tulevien sukupolvien suomalaisille, toteaa Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk. Suomalaista hyvääFazerin Sininen valmistetaan Vantaalla Fazerin suklaatehtaalla. Yli 95 % Fazerin kaikista Suomessa myytävistä makeis- ja leipomotuotteista valmistetaan kotimaassa. Fazer työllistää Suomessa 6600 fazerilaista. Kaikki Fazerin makeistehtaat ja keksitehdas sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat ja keksit), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (ksylitolituotteet). Fazer leipoo ympäri Suomen kuudessa leipomossa ja 46 Fazer Lähileipomossa, jotka sijaitsevat myymälöiden sisällä. Tuoretta leipää myydään myös neljässä Fazer Leipomomyymälässä. Fazerilla on Suomessa 600 ravintolaa ja ruokailupalveluita tuottavaa toimipaikkaa. Tähän kuuluu henkilöstöravintoloita, opiskelijaravintoloita sekä ruokailupalveluita kouluissa, päiväkodeissa ja hoivalaitoksissa. Fazerilla on Suomessa seitsemän Fazer Café -kahvilaa sekä yrityksen synnyinpaikka Karl Fazer Café Helsingin Kluuvikadulla. |