Uutiset ja artikkelit

20.10.2014 Julkiset rekrytointipalvelut toimivat hyvin Lue lisää » 17.10.2014 Nordic Business Forum 2015 myytiin loppuun kuudessa päivässä Lue lisää » 17.10.2014 Palkkatuen uudistus tehostaa työllistymistä Lue lisää » 16.10.2014 Fazerin yt-neuvottelut ovat päättyneet Lue lisää » 15.10.2014 Johtajuusoppia huipulta: Yrityselämän vaikuttajat viettävät työpäivän nuoren kanssa Lue lisää » 14.10.2014 Nettikoulutuksella on etunsa ja rajoitteensa Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Valmennuksen tarkoitus Räätäli  3.10.2014 20:50
Byod, omat laitteet mukaan Suomi mukaan nykymaailmaan  1.10.2014 11:53

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

20.10.2014 Julkiset rekrytointipalvelut toimivat hyvin
17.10.2014 Nordic Business Forum 2015 myytiin loppuun kuudessa päivässä
17.10.2014 Palkkatuen uudistus tehostaa työllistymistä
16.10.2014 Fazerin yt-neuvottelut ovat päättyneet
15.10.2014 Johtajuusoppia huipulta: Yrityselämän vaikuttajat viettävät työpäivän nuoren kanssa
14.10.2014 Nettikoulutuksella on etunsa ja rajoitteensa
14.10.2014 Kaikkien aikojen ennätys Nordic Business Forumin lipunmyynnissä
13.10.2014 Tavoite tekee yrityksestä ja johtajasta suuren
13.10.2014 Nordic Business Forum loikkasi uudelle tasolle
13.10.2014 Ben Bernanke ja Garry Kasparov Nordic Business Forum 2015 -seminaariin

Siirry arkistoon »