Uutiset ja artikkelit

23.4.2014 Arvokasta kesätyötä nuorille hoivakodeissa Lue lisää » 22.4.2014 Kauppakeskuksen pienyrittäjä voi pitää vapaapäivän kerran viikossa Lue lisää » 17.4.2014 Ihalainen: Lähetettyjen työntekijöiden asema paranee uudella EU-direktiivillä Lue lisää » 16.4.2014 Palvelujen liikevaihto kasvoi marras-tammikuussa 1,3 prosenttia vuotta aiemmasta Lue lisää » 15.4.2014 Heartbleed ja tunnistustietojen kalastelu ongelmana? Kaksi helppoa tapaa varautua Lue lisää » 14.4.2014 Maksuhäiriöisten kuluttajien määrä kasvaa ennätykseen tänä vuonna Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Ratkaisumyyjä pyrkii A-sarakkeeseen Yrittäjä täältä jostain  24.3.2014 12:40
Ajanhallintaa kalenterin avulla Pentti  19.3.2014 13:26
Haluan selvittää väärät uskomukseni ja oppia uutta! Yrittäjäperheestä   14.3.2014 19:25

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

23.04.2014 Arvokasta kesätyötä nuorille hoivakodeissa
22.04.2014 Kauppakeskuksen pienyrittäjä voi pitää vapaapäivän kerran viikossa
17.04.2014 Ihalainen: Lähetettyjen työntekijöiden asema paranee uudella EU-direktiivillä
16.04.2014 Palvelujen liikevaihto kasvoi marras-tammikuussa 1,3 prosenttia vuotta aiemmasta
15.04.2014 Heartbleed ja tunnistustietojen kalastelu ongelmana? Kaksi helppoa tapaa varautua
14.04.2014 Maksuhäiriöisten kuluttajien määrä kasvaa ennätykseen tänä vuonna
11.04.2014 Tutkija: Tuotekeskeisyys suomalaisten myyjien vahvuus - ja toisaalta haaste
09.04.2014 Työuran jatkaminen yhä useamman tavoitteena
08.04.2014 Puupohjaisesta bioöljystä liikenteen polttoaineeksi
07.04.2014 Suomen Pienyrittäjille järjestöpäällikkö ja uusi hallitus

Siirry arkistoon »