Uutiset ja artikkelit

15.4.2014 Heartbleed ja tunnistustietojen kalastelu ongelmana? Kaksi helppoa tapaa varautua Lue lisää » 14.4.2014 Maksuhäiriöisten kuluttajien määrä kasvaa ennätykseen tänä vuonna Lue lisää » 11.4.2014 Tutkija: Tuotekeskeisyys suomalaisten myyjien vahvuus - ja toisaalta haaste Lue lisää » 9.4.2014 Työuran jatkaminen yhä useamman tavoitteena Lue lisää » 8.4.2014 Puupohjaisesta bioöljystä liikenteen polttoaineeksi Lue lisää » 7.4.2014 Suomen Pienyrittäjille järjestöpäällikkö ja uusi hallitus Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Ratkaisumyyjä pyrkii A-sarakkeeseen Yrittäjä täältä jostain  24.3.2014 12:40
Ajanhallintaa kalenterin avulla Pentti  19.3.2014 13:26
Haluan selvittää väärät uskomukseni ja oppia uutta! Yrittäjäperheestä   14.3.2014 19:25

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

15.04.2014 Heartbleed ja tunnistustietojen kalastelu ongelmana? Kaksi helppoa tapaa varautua
14.04.2014 Maksuhäiriöisten kuluttajien määrä kasvaa ennätykseen tänä vuonna
11.04.2014 Tutkija: Tuotekeskeisyys suomalaisten myyjien vahvuus - ja toisaalta haaste
09.04.2014 Työuran jatkaminen yhä useamman tavoitteena
08.04.2014 Puupohjaisesta bioöljystä liikenteen polttoaineeksi
07.04.2014 Suomen Pienyrittäjille järjestöpäällikkö ja uusi hallitus
04.04.2014 Älykkäät laitteet ja palvelut saapuvat vauhdilla koteihin
02.04.2014 Yritysten investoinnit vähenivät vuoden 2013 neljännellä vuosineljänneksellä
01.04.2014 Työttömyys kasvaa yhä
31.03.2014 Eivätkö firman työhyvinvointikampanjat innosta? Syy voi olla tässä!

Siirry arkistoon »