Uutiset ja artikkelit

31.10.2014 Työministeri Ihalainen: Järjestöt tehneet arvokasta työtä työelämän kehittämiseksi Lue lisää » 30.10.2014 Konkurssien määrä väheni tammi-syyskuussa 6,4 prosenttia edellisvuodesta Lue lisää » 29.10.2014 Suomalaiset arvostavat sanomalehtiä paikallisina demokratian edistäjinä Lue lisää » 28.10.2014 Maksuhäiriöisiä yrityksiä on enemmän kuin koskaan Lue lisää » 27.10.2014 Verkkokauppiaan pitää ymmärtää kuluttajien käyttäytymistä Lue lisää » 24.10.2014 Toimialat kehittävät ahkerasti suomalaista työelämää Lue lisää »

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

31.10.2014 Työministeri Ihalainen: Järjestöt tehneet arvokasta työtä työelämän kehittämiseksi
30.10.2014 Konkurssien määrä väheni tammi-syyskuussa 6,4 prosenttia edellisvuodesta
29.10.2014 Suomalaiset arvostavat sanomalehtiä paikallisina demokratian edistäjinä
28.10.2014 Maksuhäiriöisiä yrityksiä on enemmän kuin koskaan
27.10.2014 Verkkokauppiaan pitää ymmärtää kuluttajien käyttäytymistä
24.10.2014 Toimialat kehittävät ahkerasti suomalaista työelämää
23.10.2014 MuutosKoulutus auttaa irtisanottuja sijoittumaan uudelleen työhön
22.10.2014 Syyskuussa 314 500 työtöntä työnhakijaa
21.10.2014 Suomalaiset napsivat maksuhäiriömerkintöjä pienistä veroista ja julkisten palvelujen maksuista
20.10.2014 Julkiset rekrytointipalvelut toimivat hyvin

Siirry arkistoon »