Uutiset ja artikkelit

3.3.2015 Digitaalisesti suuntautuneet pk-yritykset ovat usein kasvuhakuisia Lue lisää » 2.3.2015 Kesätyösi voi kestää vuosikymmeniä - YIT tarjoaa jälleen noin 600 kesätyö- tai harjoittelupaikkaa Lue lisää » 27.2.2015 Tutkimus: TV tuli puhelimeen Lue lisää » 26.2.2015 Valtio ylläpitää valmiutensa Talvivaaran kaivosta koskeviin järjestelyihin Lue lisää » 25.2.2015 Mainonta ja markkinointi noussut työvoiman ylitarjonta-alojen joukkoon Lue lisää » 24.2.2015 Tammikuussa 359 600 työtöntä työnhakijaa Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Nuori myyjä räjäytti pankin! Näin ihmisistä suuri osa toimii  28.2.2015 19:12
Syy vai seuraus Potaskaa   17.2.2015 7:48
Kyllä, sinä voit muuttaa maailmaa! Makusi mukaan   28.1.2015 19:32

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

03.03.2015 Digitaalisesti suuntautuneet pk-yritykset ovat usein kasvuhakuisia
02.03.2015 Kesätyösi voi kestää vuosikymmeniä - YIT tarjoaa jälleen noin 600 kesätyö- tai harjoittelupaikkaa
27.02.2015 Tutkimus: TV tuli puhelimeen
26.02.2015 Valtio ylläpitää valmiutensa Talvivaaran kaivosta koskeviin järjestelyihin
25.02.2015 Mainonta ja markkinointi noussut työvoiman ylitarjonta-alojen joukkoon
24.02.2015 Tammikuussa 359 600 työtöntä työnhakijaa
19.02.2015 Älypuhelimissa on eroja talviolosuhteissa - 5 vinkkiä valintaan
18.02.2015 Konkurssien määrä väheni neljänneksellä tammikuussa 2015
17.02.2015 Invalidiliitto vaatii esteettömyysmääräysten tiukentamista ja niiden rikkomisen sanktioimista
16.02.2015 Työolobarometri: Suurin osa työntekijöistä tyytyväisiä työajan joustoihin

Siirry arkistoon »