Uutiset ja artikkelit

16.9.2014 Etätyö lisää henkilöstön tyytyväisyyttä ja motivaatiota Lue lisää » 15.9.2014 Suomalaisetko muka hyviä kierrättäjiä? - Tilastot paljastavat harhaluulot Lue lisää » 12.9.2014 SKAL:n Kuljetusbarometri 3/2014: Kuljetusyrittäjät haluavat nujertaa harmaan talouden toimialalta Lue lisää » 11.9.2014 Tässä suomalaiset ovat maailman huippuja - Näin rakennetaan kallion sisälle Lue lisää » 10.9.2014 Yritystoiminnan kehittämisen avustusjärjestelmä selkeytyy Lue lisää » 9.9.2014 Työolobarometri 2013: Työkykyyn ja työturvallisuuteen panostetaan yhä enemmän Lue lisää »

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

16.09.2014 Etätyö lisää henkilöstön tyytyväisyyttä ja motivaatiota
15.09.2014 Suomalaisetko muka hyviä kierrättäjiä? - Tilastot paljastavat harhaluulot
12.09.2014 SKAL:n Kuljetusbarometri 3/2014: Kuljetusyrittäjät haluavat nujertaa harmaan talouden toimialalta
11.09.2014 Tässä suomalaiset ovat maailman huippuja - Näin rakennetaan kallion sisälle
10.09.2014 Yritystoiminnan kehittämisen avustusjärjestelmä selkeytyy
09.09.2014 Työolobarometri 2013: Työkykyyn ja työturvallisuuteen panostetaan yhä enemmän
08.09.2014 MindTrek Festival raottaa tulevaisuutta marraskuussa Tampereen uudella tornihotellilla
05.09.2014 Työ- ja elinkeinoministeriöltä katsaus suomalaisen työn tulevaisuuteen
04.09.2014 Kampanja herättää: sukupuoli määrää liian usein uravalinnan
03.09.2014 Työnantajat ovat syttyneet etätyön vakuuttamiselle

Siirry arkistoon »