Uutiset ja artikkelit

21.7.2014 Artikkeli: Huippuinnovaation avulla jopa satojen miljoonien säästöt investoinneissa ? uutta tietoa sääherkän päätöksenteon tueksi Lue lisää » 14.7.2014 Komissio ehdottaa uusia oikeuksia osakkeenomistajille ja lisää avoimuutta yhtiöiden päätöksiin Lue lisää » 7.7.2014 Suomalaisen oppimisosaamisen verkosto ry perustettu kansainvälisen koulutusliiketoiminnan kehittämiseen Lue lisää » 1.7.2014 Kauppiaat: Kesäale pitää pintansa Lue lisää » 30.6.2014 Vuonna 2013 loppuun käsiteltyjen konkurssihakemusten määrä kasvoi 3,6 prosenttia edellisvuodesta Lue lisää » 27.6.2014 Kolme neljästä mökkeilijästä viihtyy netissä Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

21.07.2014 Artikkeli: Huippuinnovaation avulla jopa satojen miljoonien säästöt investoinneissa ? uutta tietoa sääherkän päätöksenteon tueksi
14.07.2014 Komissio ehdottaa uusia oikeuksia osakkeenomistajille ja lisää avoimuutta yhtiöiden päätöksiin
07.07.2014 Suomalaisen oppimisosaamisen verkosto ry perustettu kansainvälisen koulutusliiketoiminnan kehittämiseen
01.07.2014 Kauppiaat: Kesäale pitää pintansa
30.06.2014 Vuonna 2013 loppuun käsiteltyjen konkurssihakemusten määrä kasvoi 3,6 prosenttia edellisvuodesta
27.06.2014 Kolme neljästä mökkeilijästä viihtyy netissä
26.06.2014 Kyberturvallisuuden huippuosaajat kokoontuvat syksyllä Jyväskylään
24.06.2014 Artikkeli: Suomalaiset myyntiorganisaatiot ikääntyvät ? mistä tulevaisuuden tuloksentekijät?
23.06.2014 Tehdyn työtunnin kustannus nousi tammi-maaliskuussa 1,6 prosenttia
19.06.2014 Perheystävällisyys hyödyttää työnantajaa ja työntekijää

Siirry arkistoon »