Uutiset ja artikkelit

20.8.2014 TEM:n talousarvioehdotus: Yrittäjyyden, työllisyyden kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittaminen nyt tärkeää Lue lisää » 19.8.2014 Kysely viestinnän ammattilaisille: Perinteinen media ei kuole koskaan Lue lisää » 18.8.2014 Suomen Bkt:n taso nousee Lue lisää » 15.8.2014 Deloitten yrityskauppabarometri: Kesälomilta palataan vahvaan yritysjärjestelyvireeseen Lue lisää » 14.8.2014 Power Truck Show 2014 oli juhlavuoden arvoinen Lue lisää » 14.8.2014 Yksityinen elinkeinonharjoittaja suosituin yritysmuoto uusissa yrityksissä Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Tämänkö takia perse on auki? Arjen ahtaus johtuu tuhlatusta tulevaisuudesta Kaikki eivät voi käyttää samoin aikaansa  29.8.2014 11:50
Huolehdi verkostostasi Kari Lyytikäinen  28.8.2014 21:28
Tikku pois omasta silmästä! Luulitteko, että olen ?yläpuolellanne?? Vielä on käyntikorttien aika  24.8.2014 13:47

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

20.08.2014 TEM:n talousarvioehdotus: Yrittäjyyden, työllisyyden kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittaminen nyt tärkeää
19.08.2014 Kysely viestinnän ammattilaisille: Perinteinen media ei kuole koskaan
18.08.2014 Suomen Bkt:n taso nousee
15.08.2014 Deloitten yrityskauppabarometri: Kesälomilta palataan vahvaan yritysjärjestelyvireeseen
14.08.2014 Power Truck Show 2014 oli juhlavuoden arvoinen
14.08.2014 Yksityinen elinkeinonharjoittaja suosituin yritysmuoto uusissa yrityksissä
13.08.2014 Pohjoismaissa hyvät mahdollisuudet biotalousyhteistyöhön
12.08.2014 Yritykset hyötyvät naisjohtajista
11.08.2014 Yritystuet uudistuvat, tukien hakuun katkos
08.08.2014 Tutkittua tietoa tulisi hyödyntää työelämän kehittämiseksi

Siirry arkistoon »