Uutiset ja artikkelit

22.12.2014 Yrityksen maine päättäjien suurin huolenaihe Lue lisää » 19.12.2014 Ministeri Ihalainen: Työsyrjinnälle nollatoleranssi Lue lisää » 17.12.2014 Digitalisaatio on luonut pohjan luovien alojen kasvulle Lue lisää » 16.12.2014 Työtarjous tehostaa rekrytointia ja lyhentää nuorten työttömyysjaksoja Lue lisää » 15.12.2014 Sukupuolinäkökulmaa TE-palveluissa tulisi lisätä Lue lisää » 12.12.2014 Matkailualan kasvu jatkuu maailman kriiseistä huolimatta Lue lisää »

Uusimmat blogikommentit

Niilon menetelmä kilpailun voittamiseen HarriK  22.12.2014 8:37
Unelma. Assi Toskanen  17.12.2014 14:13
Osaaminen ratkaisee! AP  7.11.2014 9:38

Blogin arkisto

Työ- ja elinkeinopalvelut uudistuvat 2013

Share |
16.02.2012

Työ- ja elinkeinotoimistojen työvoima- ja yrityspalvelut (TE-palvelut) uudistetaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus tarjoaa nykyistä selkeämmän palveluvalikoiman, tehokkaat palvelujen tuottamistavat sekä kaikille kansalaisille tasapuolisen palveluverkoston.

Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden palveluja lisätään. Asiointia TE-toimistossa helpotetaan ja nopeutetaan nykyistä kattavampien verkkoasiointimahdollisuuksien avulla.

TE-toimiston keskeisenä työnä on jatkossakin työnvälitys: työnhakija saa nopeasti sopivaa työtä ja työnantaja osaavaa työvoimaa. Tämän perustehtävän lisäksi TE-toimiston palvelulinjoilla erikoistutaan osaamisen kehittämispalvelujen sekä erilaisten työllistymistä tukevien palvelujen tarjontaan. Asiakkaat saavat oikeata palvelua heti asiakassuhteen alussa.

TE-toimiston palveluvalikoimaa uudistetaan siten, että se tukee nykyistä paremmin työllistymistä ja työvoiman saantia sekä yritystoiminnan käynnistymistä ja kehittämistä.

TE-toimistoverkosto uusitaan vuoteen 2013 mennessä. Uudistus ei heikennä alueiden tai asiakkaiden palvelujen saatavuutta. ELY-keskukset vastaavat siitä, että niiden toimialueella on tarjolla lainsäädännön mukaiset TE-palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille.

Asiakkaan näkökulmasta konkreettisin muutos on verkkoasiointimahdollisuuksien lisääntyminen. Tavoitteena on, että asiakas voi verkkopalvelu mol.fi:n palvelukanavilla hoitaa suurimman osan asioistaan. Verkkopalveluiden lisäksi asiakkaat voivat käyttää valtakunnallisia puhelinpalveluja.

Lisää uudistuvista palveluista täältä.

Lähde: TEM

22.12.2014 Yrityksen maine päättäjien suurin huolenaihe
19.12.2014 Ministeri Ihalainen: Työsyrjinnälle nollatoleranssi
17.12.2014 Digitalisaatio on luonut pohjan luovien alojen kasvulle
16.12.2014 Työtarjous tehostaa rekrytointia ja lyhentää nuorten työttömyysjaksoja
15.12.2014 Sukupuolinäkökulmaa TE-palveluissa tulisi lisätä
12.12.2014 Matkailualan kasvu jatkuu maailman kriiseistä huolimatta
10.12.2014 Viive luoton lyhentämisessä on vakava merkki kuluttajan ylivelkaantumisesta
09.12.2014 Yritykset haluavat yksinkertaisen ja vakaan veroympäristön kilpailukyvyn tueksi
08.12.2014 Ydinvoimalat pystytään tekemään onnettomuudet kestäviksi
05.12.2014 Aluetalouteen uutta nostetta uusiutuvasta energiasta

Siirry arkistoon »