Blogin arkisto

Viimeinen lumikola

Share |

Torstai 26.3.2009 klo 8.00 - Maria Lehtiniemi


Taantuman vaikutus on voittopuolisesti negatiivinen, mutta saa onneksi osaltaan aikaan myös petrausta asiakaspalvelussa sekä jo olemassa olevista asiakkaista huolehtimisessa kuumeisen uusasiakashankinnan ohella.

Lieneekö lama kuitenkin lamauttanut osan yrittäjistä kokonaan, jolloin ahdistuksen myötä se viimeinenkin kipinä pinnalla pysymiseksi alkaa hiipua. Tai ainakaan ajatukset eivät luista entiseen malliin. Olen nimittäin pienen ajan sisään törmännyt muutamaan melko kummaan kommenttiin palveluun ja kaupattavaan tuotteeseen tahi palveluun liittyen.

Avainsanat: Maria Lehtiniemi, asiakaspalvelu, taantuma, lama, asenne


Kommentit

26.3.2009 14.22  Tiskin takaa

Palvelu pelaa tai on pelaamatta, olipa lama taikka ei. Eli jos yrityksessä ei ymmärretä kunnollisen palvelun merkitystä, niin toimintatapa on aivan sama suhdanteista toiseen.

Toinen juttu - ja keskustelun paikka - onkin sitten kokonaan se, että kuinka yrityksissä sisäistettäisiin se yksinkertainen fakta, että tyytyväinen eli hyvää palvelua saanut asiakas palaa aina takaisin.

Sekin on varmaan fakta, että yritys, joka viitsii panostaa lamankin aikana palveluun, selviää todennäköisemmin vaikeista ajoista kuin ryitys, jota ei pahemmin kiinnosta palvella.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini