Blogin arkisto

8 tapaa parantaa luotettavuuttasi

Share |

Keskiviikko 8.5.2013 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgMyyjät pyytävät usein David Horsageria (The Trust Edge) opettamaan tuoreimpia temppuja kauppojen klousaamiselle. Hän vastaa tähän yhtä useasti sanomalla "Jos tiedät miten sinusta tulee luotettava et tarvitse mitään tekniikoita. Et tarvitse hissipuheita. Etkä mitään muutakaan. Kikkailusta ei ole mitään hyötyä nykypäivänä, eikä siitä ole ollut hyötyä koskaan aiemminkaan."

LUOTETTAVUUS LISÄÄ MYYNTIÄ

1. Selkeys
Ihmiset luottavat asioihin, jotka ovat selkeitä ja ymmärrettäviä.

2. Myötätunto
Syy sille miksi kaikki pitävät äidistä on se, että hän välittää. Huolehdi katsekontaktistasi, keskity yhteen asiaan kerrallaan ja kuuntele.

3. Luonne
Tee sitä mikä on oikein ja tuntuu itsellesi parhaimmalta.

4. Kyvykkyys
Me kaikki haluamme aina jonkun, joka osaa hoitaa hommansa. Esimerkkinä. Et antaisi kenen tahansa tehdä juurihoitoa itsellesi. Ethän?

5. Osallistuminen
Ihmiset luottavat niihin, jotka osallistuvat ja saavat myös tuloksia aikaan. Sellainen henkilö, jolla on luonnetta ja empatiaa, mutta hän ei saa mitään aikaan, ei ole lopulta kovinkaan luotettava. Sama pätee laiskaan myyjään, joka ei saa aikaan tulosta.

6. Sitoutuneisuus
Anoa tapa luottamuksen rakentamiseen on antaa ja pitää omat lupauksensa.

7. Kemiikka
Ihmiset haluavat ostaa ja hengailla hyvien tyyppien kanssa.

8. Jatkuvuus
Luotamme Mc Donaldsiin juuri tästä syystä, eli saamme syötäväksemme aina samaa burgeria olimmepa missä tahansa maassa tai kaupungissa.

"Kun organisaation sisäinen luottamus kasvaa, kasvaa myös ulkoinen luottamus. Samalla kasvavat organisaation tuottavuus, moraali ja uskollisuus. Luotettava brandi voi laskuttaa enemmän ja asiakkaat suosittelevat sitä mielellään" ~ Sally Deneen

Pasi Rahikka

Alkuperäinen kirjoitus

Pasi Rahikka on perheellinen surffausta rakastava ratkaisu- ja palvelumyynnin ekspertti Lohjalta. Hän on menestynyt urallaan lukuisissa eri myynnin ja myynnin kehityksen tehtävissä. Pasi on saanut kiitosta aurinkoisena ja energisen innostavana asiansa osaavana ammattilaisena, jolla on käytännön kokemusta ja menestystä useilta eri toimialoilta sekä kuluttaja- ja yritysmyynnistä että myös yrittäjänä. 

Hänen positiivinen ja ennakkoluuloton asenteensa ongelmien ratkaisuun yhdistettynä käytännön osaamiseen ja tekemiseen ovat keskeisiä elementtejä, joiden avulla hän voi auttaa yrityksiä myymään enemmän. Pasi osaa myös sosiaalisen liiketoimintamedian valjastamisen myyntiä aikaansaavaksi työkaluksi. Pasin värikäs blogi toimii monille inspiraation ja käytännön työkalujen lähteenä.

Avainsanat: Pasi Rahikka, itsensä kehittäminen, asenne, myyjä, myynti


Kommentit

12.5.2013 16.20  Pena

Paras tapa lisätä luotettavuutta on olla luotettava.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini