Blogin arkisto

Onko yrityksessäsi valmistautumishankkeita? - Muuta ne nopeiksi tuloshankkeiksi ja saat tuloksiakin!

Share |

Maanantai 3.6.2013 - Heikki Luoma


heikkiluoma.jpgYritys ostaa kalliin myynnin koulutuksen ja yrityksen johto odottaa koulutuksesta tuloksia vuoden kuluttua koulutuksen jälkeen. Kehitysjohtaja kertoo, että hän tilaa uuden koulutuksen edellisen koulutuksen jalkauttamiseen.

Tai yritys käynnistää avainasiakasmyynnin kehittämishankkeen, josta johto odottaa tuloksia aikaisintaan ensi vuonna.

On uusi strategia, mutta se ei toteudu. Mikään ei muutu päivittäisessä toiminnassa. On liiketoimintasuunnitelma, mutta sitä ei pystytä toteuttamaan.

Avainsanat: Heikki Luoma, coachaus, esimiestyö, jalkauttaminen, jalkautus, johtaminen, johtamisen kehittäminen, kehityshanke, myyminen, myynnin muutos, myynti, myyntiprosessi, strategian jalkautus, tavoitteellisuus, tavoitteet, toteuttaminen, toteutus, tuloshanke


Kommentit

3.6.2013 10.18  Maarit Balac

Malli kuulostaa järkevältä erityisesti kun siihen otetaan mukaan asiakkaan tarpeet ja toiveet. Jos yritys pystyy joustavasti ja ilman isoja kustannuksia muuttamaan toimintaansa siten että se palvelee paremmin asiakkaan tarpeita, niin se on ilman muuta kilpailuetu.

Erityisesti pienet ja keskisuuret yritykset voisivat löytää tällaisesta innovoinnista kilpailuetua jolla tavoitella isoja asiakkuuksia. Eikä siinä kannata jäädä odottelemaan ideoita asiakkailta, vaan omatoimisesti ehdottaa uusia toimintatapoja siitä näkökulmasta että se on nimenomaan asiakkaan etu.

4.6.2013 11.01  AP

Kunhan ei oteta liikaa mukautuvasti asiakkaan tarppeet ja toiveet. Kaikki eivät tiedä mitä tarvitsevat oikeasti, eikä asiakas aina ymmärrä ostaa edullisintakaan kun ostaa halvinta, joka tulee kalliiksi.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini