Kill Your DarlingsTorstai 6.6.2013 - Maarit Balac
Rakkaus "omaan lapseen" on erityisen vahvaa kun kyseessä on oma innovaatio, itse kehitetty ja valmistettu. Mutta myös ihan palkkatyössä oleva myyjä usein ihastuu tuotteiden hienouksiin, mikä sinällään on hienoa. Aito usko myymiensä tuotteiden erinomaisuuteen näkyy vilpittömänä intona asiaa kohtaan. Intohimo saakin roihuta täysillä jos myyt tuotteesi suoraan kuluttajalle, sen sijaan jos tarjoat tuotteitasi jälleenmyyjälle tai muille yritysasiakkaille, niin tarvitset lukuja ja faktoja. |
Avainsanat: Maarit Balac, myynti, ostaminen, jälleenmyyjä, ostopäätökseen vaikuttaminen |
|
12.6.2013 21:34
Maarit Balac
Aivan totta Pasi, ei kaikkiin yritysasiakkaisiin päde sama lähestymistapa. Työkseen ja otona ostavien ero tulee siitä kun ostajalle syntyy työhönsä eli ostamiseen rutiini toisella lailla kun henkilölle joka satunnaisesti ostaa yritykselle vaikkapa koulutusta. |
12.6.2013 22:35
Pedro K
Riippuu mitä myy ja kenelle.Jos myyt kauppiaille, ei ostajaa kannata vältellä, vaan päinvastoin. |
13.6.2013 10:18
Maarit Balac
@Pedro K: kyllä, varsinkin jos kauppias= ostaja. Mitä tuotteita tai tai palveluita myyt? Onko sinulla kokemuksia myynnistä sekä keskusliike ostajille että kauppiaille, minkälaisia? |
Hyvin sanottu. Kommenttisi oman tuotteen rakkauteen on pelottavan totta.
Asiakkaat ostavat vasta kun he tuntevat olonsa turvalliseksi. Olen silti hieman erimieltä kanssasi siitä miten yritysasiakkaat ostavat.
Viimeisin kuulemani loistava ohjenuora meni jokseenkin näin: "Ensin myyjä myy itsensä, sitten yrityksensä, ja vasta tämän jälkeen hän voi myydä sen mitä on myymässä". N.N.
Asenne, innostus ja tarina voivat olla ainoita keinoja, joilla pääsee yli ja ohi niistä asioista, joihin ei itse pysty suoraan vaikuttamaan...
Loistava juttu silti. Kiitos Maarit!