Blogin arkisto

Mikä on oikea myyntikanava tuotteillesi?

Share |

Tiistai 2.7.2013 - Maarit Balac


maaritbalac.jpgYrittäjät24.fi keskustelupalstalla jokin aika sitten keskusteltiin maahantuonnin jakelutien valinnoista.

"A. Pitääkö minun maahantuoda itse tuotteet Suomeen ja myydä jälleenmyyjille?
B. Vai hankinko parhaaksi kokemani maahantuojan hoitamaan jakelun?"

Jakelutie valinnan edessä ovat kaikki jotka valmistavat tai tuovat maahan tuotteita joiden loppuasiakas on kuluttaja. Oma verkkokauppa on varmasti monen ajatus jälleenmyyjä vai tukku vaihtoehtojen lisäksi. Verkkokaupan kasvusta huolimatta yhä edelleen valtaosa kulutustuotteista, siis myös muista kuin elintarvikkeista, ostetaan kivijalkakaupoista. Lisäksi yhä useampi perinteinen kivijalka kauppaketju panostaa vahvasti myös verkkokauppaan, esimerkkinä vahvasta verkkokaupan kasvattajista mm. Hong Kong, Prisma, Tokmanni, Stockmann. Näissä verkkokaupoissa luonnollisesti myydään samojen tavarantoimittajien tuotteita kuin kivijalassakin.

Avainsanat: Maarit Balac, maahantuonti, jakelutie, jakelu, asiakas, jälleenmyynti


Kommentit

2.7.2013 13.48  Pauli Vuorio

Uskallan tuoda esille ainakin pari asiaa.
- Myös muille tuotteille ja palveluille, kuin niille, joissa kuluttaja on loppuasiakas täytyy tehdä myynti"kanava" valintoja.
- Myyntikanavia voi olla useita, on periaatteessa jopa mahdollista käyttää kaikkia kanavia. Kyse on kuitenkin siitä mikä on se tai ne kanavat, joihin laitat kovimmat panokset ja mikä kanava on tekokkain ja mihin kanavaan taas ei kannata tehdä mitään rahallisia investointeja.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini