Blogin arkisto

Sytytä asiakkaasi liekkeihin

Share |

Keskiviikko 17.7.2013 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgOletko koskaan yrittänyt pitää omaa liekkiäsi tai leirinuotiota yllä? Jos olet onnistunut liekin sytyttämisessä, silloin tiedät, että paras tapa pitää se palamassa, on ruokkia sitä jatkuvasti. Tällöin liekkisi ei koskaan sammu, jolloin sitä ei tarvitse koskaan sytyttää uudelleen.

Tämä tietysti vaatii jatkuvaa valvontaa ja huolenpitoa.

Tulen tekeminen hiilille tai hiillokselle on hieman hankalaa. Tosin, niin pitkään kuin käsiesi ulottuvilla on puita ja sytykkeitä tai polttoainetta, saat liekin palamaan helpommin, kuin sytyttäisit uutta nuotiota. Siinä, että annan liekin hiipua hiillokselle ja sen jälkeen yrität sytyttää sen, antaa sinulle mahdollisuuden keskittyä siihen enemmän, kuin muihin asioihisi, ja se vaatii huolenpitoasi.

Kaikkein vaikeinta on kylmentyneen nuotion sytyttäminen. Joudut aloittamaan aivan alusta, ja sinulla on edessäsi kaikki siihen liittyvät haasteet. Kun käyt yöpuulle, heräät usein seuraavana aamuna sellaiseen maailmaan, jossa liekkisi on hiipunut - silloin kukn tarvtisisit sitä kaikkein eniten, jolloin sen lämpö tuottaa eniten mukavuutta. Sisimmässäsi tuntemasi koleus on seurausta omasta välinpitämättömyydestäsi.

Yritykset ja markkinoijat eivät ole yhtään erilaisia.

Jos pidät hyvää huolta asiakkaistasi ja olet heihin säännöllisesti yhteydessä ja palvelet heitä, silloin sinun ei tarvitse olla huolissasi liekin hiipumisesta.

Jos pidät hyvää huolta ostavista asiakkaistasi, silloin sinun täytyy uudelleen sytytellä hiillostasi, joka taasen vaatii enemmän markkinoinnin resursseja, saadaksesi liekit näkyville.

Jos et pidä asiakkaistasi huolta, silloin päästät liekkisi sammumaan - kylmyys ei tule pelkästään asiakkailtasi, vaan se on kaikkialla. Kassasi tyhjenee silloin kun yrityksesi kaipaisi kaikkein eniten katteita.

Päästetäänkö teidän yrityksessänne tuli hiipumaan?

~ Keeping the fire burning, Christopher S. Penn ~

Pasi Rahikka

Alkuperäinen kirjoitus

Pasi Rahikka on perheellinen surffausta rakastava ratkaisu- ja palvelumyynnin ekspertti Lohjalta. Hän on menestynyt urallaan lukuisissa eri myynnin ja myynnin kehityksen tehtävissä. Pasi on saanut kiitosta aurinkoisena ja energisen innostavana asiansa osaavana ammattilaisena, jolla on käytännön kokemusta ja menestystä useilta eri toimialoilta sekä kuluttaja- ja yritysmyynnistä että myös yrittäjänä. 

Hänen positiivinen ja ennakkoluuloton asenteensa ongelmien ratkaisuun yhdistettynä käytännön osaamiseen ja tekemiseen ovat keskeisiä elementtejä, joiden avulla hän voi auttaa yrityksiä myymään enemmän. Pasi osaa myös sosiaalisen liiketoimintamedian valjastamisen myyntiä aikaansaavaksi työkaluksi. Pasin värikäs blogi toimii monille inspiraation ja käytännön työkalujen lähteenä.

Avainsanat: Pasi Rahikka, itsensä kehittäminen, asenne, myyjä, myynti


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini