Blogin arkisto

Varmista kannattavuus

Share |

Keskiviikko 9.10.2013 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgJos organisaation myynnin tilanne on hallinnassa, eli tiimeillä on riittävästi aktiviteetteja ja asiakkaita, kannattaa keskittyä kehittämään tarjoomaa.

Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että vaikka nykytuotteilla ja ratkaisuilla tehtäisiinkiin kauppaa, ne eivät välttämättä tulevaisuudessa palvele tarpeita, ne eivät ehkä mahdollista lisämyyntiä, tai tuotepaletti on liian hajallaan.

Mitä paremmin tarjooma vastaa kohdesegmentin nykyhetken ja erityisesti tulevaisuuden tarpeita sen parempi tilanne myynnillä on. Näin on kuitenkin todellisuudessa valitettavan harvoin. Myyntiprosessin kannalta tuotetarjoomalla on merkitystä erityisesti siitä syystä, että oikea tuotteistus nopeuttaa kauppojen läpimenoaikoja huomattavasti.

Kun asiakkaat näkevät, että yritys on oikeasti kiinnostunut tarjoomansa kautta heidän ongelmistaan, he varmistavat yrityksen kannattavuuden omalla toiminnallaan.

Pasi Rahikka

Alkuperäinen kirjoitus

Pasi Rahikka on perheellinen surffausta rakastava ratkaisu- ja palvelumyynnin ekspertti Lohjalta. Hän on menestynyt urallaan lukuisissa eri myynnin ja myynnin kehityksen tehtävissä. Pasi on saanut kiitosta aurinkoisena ja energisen innostavana asiansa osaavana ammattilaisena, jolla on käytännön kokemusta ja menestystä useilta eri toimialoilta sekä kuluttaja- ja yritysmyynnistä että myös yrittäjänä. 

Hänen positiivinen ja ennakkoluuloton asenteensa ongelmien ratkaisuun yhdistettynä käytännön osaamiseen ja tekemiseen ovat keskeisiä elementtejä, joiden avulla hän voi auttaa yrityksiä myymään enemmän. Pasi osaa myös sosiaalisen liiketoimintamedian valjastamisen myyntiä aikaansaavaksi työkaluksi. Pasin värikäs blogi toimii monille inspiraation ja käytännön työkalujen lähteenä.

Avainsanat: Pasi Rahikka, asenne, itsensä kehittäminen


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini