Blogin arkisto

Välittämistä ei voi korvata

Share |

Keskiviikko 16.10.2013 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgUnelma-asiakkaasi osaa kertoa välitätkö heistä oikeasti, vai yritätkö vain saada kaupat tehtyä. He kuulevat sanoistasi ja äänestäsi välitätkö vai et. He näkevät teoistasi ja tavastasi toimia—teeskenteletkö vai et.

Maailmassa, jota ohjataan kaupallisuuden, globaalistumisen ja erottelun kautta, paine siihen, että uskotaan ja käyttäydytään siten, että liikesuhteet ovat vain liikesuhteita tapahtumien ympärillä, on valtava. Ne meistä, jotka välittävät oikeasti asiakkaistaan ja suhteistaan, erottuvat massasta. Heihin luotetaan ja heidät toivotetaan tervetulleiksi, heistä tulee asiakkaiden strategisia kumppaneita.

Välittämistä ei korvaa mikään.

SANOISSA JA TEOISSA

Voit antaa markkinoinnin hoitaa liidien generoinnin ja sähköpostien lähettämisen ja linkittämisen eri dokumentteihin puolestasi. Mutta jos haluat todistaa, että välität unelma-asiakkaastasi, lähetät itse sähköpostisi, sisältäen henkilökohtaisen toteamuksesi sille, että olet ajatellut heitä ja välität heistä.

Voit tehdä kauppaa niiden kanssa, joilla on asiakasyrityksessäsi muodollista valtaa. Mutta jos haluat, että ne ihmiset, joiden kanssa teet töitä ja joita palvelet tietävän, että välität heistä, asianomistajien, vietät aikaasi ymmärtääksesi heidän tarpeitaan ja varmistaaksesi, että ratkaisusi toimii heillä.Voit näyttää välittämistäsi viettämällä näiden ihmisten kanssa, joiden ansiosta kauppa syntyi, aikaasi. Kerro heille, että heidän tarpeillaan on merkitystä.

Kun hommat menevät Lounasta kohden ja unelma-asiakkaallasi on ikäviä ja erittäin harmistuttavia suhdetta haastavia ongelmia tapaat asiakkaasi naamatusten ne ratkaistaksesi. Sanot,  “Haluan teidän tietävä, että suhteemme on minulle tärkeä ja me löydämme varmasti yhdessä jonkun tavan hoitaa tämä ongelma.”

Et voi maksaa välittämispalveluista. Sinun täytyy todistaa välittämisesi sekä sanoin että teoin.

SANO SE YLPEÄNÄ

Jokunen hetki takaperin yksi myyjä haastoi minua sanavalinnoistani, joita käytin, kun puhuin yhden asiakkaani kanssa. Lähetin heille jotakin, joka kertoi, “Näin tämän ja te tulitte mieleen”. Hän ajatteli, että se kuulosti, “liian henkilökohtaiselta”. Se varmaan johtui siitä syystä, että se oli henkilökohtaista. Bisness on henkilökohtaista. Ihmiset valitsevat liikekumppaninsa ja he haluavat tehdä töitä sellaisten ihmisten kanssa, joihin he luottavat ja joiden he tietävät välittävän heistä.

Jos haluat voittaa, ja hoitaa unelma-asiakkaitasi todista heille, että sinä olet täällä heitä varten. Näytä tämä heille sekä sanoillasi että teoillasi.

Kysymyksiä. Kun teet merkittävän ostoksen, kuinka tärkeätä on se, että myyjä välittää sinusta, tai siitä lopputuloksesta johon ostoksellasi pyrit? Miten tiedät, että joku välittää sinusta? Onko välittämisestä haittaa luottamukselle? Kohteletko tärkeitä asiakkuuksiasi vain siten, että ne ovat myyntikohteitasi? Miten siirryt asiakkuudessa tapahtumapohjaisuudesta suhdepohjaisuuteen?

There Is No Substitute for Caring is a post from: The Sales Blog | S. Anthony Iannarino ~

Pasi Rahikka

Alkuperäinen kirjoitus

Pasi Rahikka on perheellinen surffausta rakastava ratkaisu- ja palvelumyynnin ekspertti Lohjalta. Hän on menestynyt urallaan lukuisissa eri myynnin ja myynnin kehityksen tehtävissä. Pasi on saanut kiitosta aurinkoisena ja energisen innostavana asiansa osaavana ammattilaisena, jolla on käytännön kokemusta ja menestystä useilta eri toimialoilta sekä kuluttaja- ja yritysmyynnistä että myös yrittäjänä. 

Hänen positiivinen ja ennakkoluuloton asenteensa ongelmien ratkaisuun yhdistettynä käytännön osaamiseen ja tekemiseen ovat keskeisiä elementtejä, joiden avulla hän voi auttaa yrityksiä myymään enemmän. Pasi osaa myös sosiaalisen liiketoimintamedian valjastamisen myyntiä aikaansaavaksi työkaluksi. Pasin värikäs blogi toimii monille inspiraation ja käytännön työkalujen lähteenä.

Avainsanat: Pasi Rahikka, asenne, itsensä kehittäminen


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini