Blogin arkisto

Ratkaisumyyjä pyrkii A-sarakkeeseen

Share |

Maanantai 24.3.2014 - Heikki Luoma


heikkiluoma.jpgRatkaisumyynnin strategia keskittyy vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen: kun asiakkaat oppivat pääasiassa myyjiltä niin miten tulet sellaiseksi, jolta asiakkaat oppivat ensimmäiseksi?

Strateginen kysymys on tärkeä, koska päästessäsi ratkaisumyyjänä asemaan, jossa asiakkaat oppivat sinulta ensimmäisenä voitat enemmän kauppoja.

Avainsanat: Heikki Luoma, haastajamyyjä, haastajamyynti, konsultatiivinen myynti, muutos, myynti, myyntiprosessi, myyntistrategia, ratkaisumyyjä, ratkaisumyynti, toteutus


Kommentit

24.3.2014 12.40  Yrittäjä täältä jostain

Ratkaisumyynnissä myyjän yleisin virhe on otaksuma, ettei asiakkaalla olisi vaikka kuinka paljon muitakin vaihtoehtoja ratkaisuksi, kuin kyseisen myyjän ratkaisu tai että olisi edes varsinaisesti mitään ongelmaa ratkaistavaksi siten, että kannattaisi maksaa. Monesti ratkaisut ovat kaallimpia, kuin hyöty ja silloin se ei ole mikään oikea ratkaisu. Monessa mielessä ratkaisumyynti on jo muinainen sana.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini