Asiakaskyselyiden pohjalta voi kalahtaa pahasti karille, muista se(kin)!Perjantai 12.9.2014 - Juha Ahola Otin eräällä vuorovaikuitteisella koulutuksella viikonloppuna muutaman puheenvuoron. Jotkut promottivat, että kysytäänpäs asiakkailta, mitä he haluavat? Tämähän sai tyypillisesti mentaalista kannatusta! Halusin kuitenkin herätellä myös vastattakkaista näkökulmaa asiaan. Sanoin, että se voi olla fiksua, mutta kääntöpuolena on aina muistettava, että asiakas saattaa johdattaa pahasti harharetkille. Kuinka moni asiakas on oikeasti valmis ostamaan sen, mitä hän haluaa (lue: on haluavinaan). |
Avainsanat: Juha Ahola, asiakas, myynti, myyntityö, innovointi, tuotekehitys |
|
12.9.2014 11.41
Arkkipukki
Mikä tahansa voi karahtaa karille, ei mistään asiasta ole ikinä takeita. |
12.9.2014 12.26
Kaksi varmaa asiaa
Onhan. Suomen verottaja ei lopeta verotusta ja lakimiehet rikastuu helvetissäkin. |
12.9.2014 17.39
Tuula Ulkuniemi
Tästä on selkeästi 2 koulukuntaa, isompi osa taitaa vannoa markkinatutkimuksiin ja kaikenlaiseen kyselyyn asiakkailta ennen ja jälkeen bisneksen aloituksen. |
15.9.2014 9.52
Pentti
... eihän asiakasta kiinnosta yrittäjän bisnekset... |
16.9.2014 16.52
VV
Voihan venäjä, että siinä voi mennä metsään njos tyhmiltä kysyy. |
16.9.2014 21.55
Tuula
Pentti ja VV |
17.9.2014 8.42
VV
Niin. Kaikki asiat voi ymmärtää väärin. Käsitin kyllä asian oikean laidan. Pelkkä kysely ei tietenkään riitä mihinkään ja kysymykset voivat olla vääriä ja se mitä asiakas haluaa voi olla että hänelle maksetaan asiakkuudesta. |
Asiakkaat eivät uusista ratkaisuista tiedä yleensä yhtään mitään.haluavat pysyä vanhassa huonossakin totutussa. Tämän takiakiakaannkommunistit kommunistit eivät pärjää yrittäjinä hetkeäkään.