Blogin arkisto

Myyjä on kuollut? Eläköön myyjä!

Share |

Torstai 19.2.2015 - Pauli Vuorio


pauliblogikuva.jpgMaailmassa monta on myymätöntä asiaa, se vielä hämmästyttää kummastuttaa myös digitaalistakin markkinoijaa. Niin kauan, kuin ihminen on ihminen ja  tarvitsemme ja haluamme olla ihmisten kanssa suoraan tekemisissä  aktiiviselle  henkilökohtaiselle myyntityölle on tarvetta.

Digitaalisuus muuttaa kuitenkin  varmasti erittäin merkittävästi myyntiä. Se on muuttanut jo ja jatkoa seuraa. Monille tämä tarkoittaa vähintään tehtävän muuttumista ja joillekin aivan varmasti alan vaihtumista myyntityöstä johonkin muuhun. Entistä useammin myyjän oleelliseen tehtävään kuuluu hallita myös sosiaalisen median viestintään liittyviä taitoja ja vähintään ne ovat myynnin tukivälineitä, prospektien ja  liidien hankinnassa ja myös suoraan kaupan tekemisessä.

Merkittävässä roolissa menestyjillä ovat  esimerkiksi skaalautuvat liiketoimintamallit ja passiivitulot, eli yksinkertaistettuna aikaa ei enää vaihdeta vain suoraan rahaan vaan menestyjille kertyy myyntiä myös ollessaan lomalla.

Perinteinen myyjä saa uuden elämän ja uudet välineet muuttuneeseen maailmaan. Myyjän täytyy muuttua asiantuntijaksi tai asiantuntijan myyjäksi.

Kaikki muuten myyvät: ideoitaan, mielipiteitään, asennetta, vaikka mitä. Myyt tai antimyyt joka tapauksessa halusit tai et. Oikeita myyjiä tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen.

Pauli Vuorio
pauli.vuorio@powercompetence.fi

Kirjoittaja on mm. tämän median päätoimittaja sekä myyntikouluttaja.
Lisää myös: www.powercompetence.fi www.paulivuorio.fi

Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyjä, myyntitaito


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini