Myyjä on kuollut? Eläköön myyjä!Torstai 19.2.2015 - Pauli Vuorio
Digitaalisuus muuttaa kuitenkin varmasti erittäin merkittävästi myyntiä. Se on muuttanut jo ja jatkoa seuraa. Monille tämä tarkoittaa vähintään tehtävän muuttumista ja joillekin aivan varmasti alan vaihtumista myyntityöstä johonkin muuhun. Entistä useammin myyjän oleelliseen tehtävään kuuluu hallita myös sosiaalisen median viestintään liittyviä taitoja ja vähintään ne ovat myynnin tukivälineitä, prospektien ja liidien hankinnassa ja myös suoraan kaupan tekemisessä. Merkittävässä roolissa menestyjillä ovat esimerkiksi skaalautuvat liiketoimintamallit ja passiivitulot, eli yksinkertaistettuna aikaa ei enää vaihdeta vain suoraan rahaan vaan menestyjille kertyy myyntiä myös ollessaan lomalla. Perinteinen myyjä saa uuden elämän ja uudet välineet muuttuneeseen maailmaan. Myyjän täytyy muuttua asiantuntijaksi tai asiantuntijan myyjäksi. Kaikki muuten myyvät: ideoitaan, mielipiteitään, asennetta, vaikka mitä. Myyt tai antimyyt joka tapauksessa halusit tai et. Oikeita myyjiä tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen. Pauli Vuorio Kirjoittaja on mm. tämän median päätoimittaja sekä myyntikouluttaja. |
Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyjä, myyntitaito |