Blogin arkisto

Mikä on aktiivisessa myynnissä on muuttunut?

Share |

Torstai 26.2.2015 - Pauli Vuorio


pauliblogikuva.jpgKylmäkontaktit, tuputtaminen, tyrkyttäminen ilman että asiakkaaseen luodaan ensin mitään suhdetta ovat useimmille historiaa ja ne ovat olleet yleensä huonoja tai ainakin raskaita malleja historiassakin. Tavat joilla luodaan suhde asiakkaisiin ovat hyvin samankaltaisia siinä puhelinsoitossa tai tapaamisessa asiakkaan kanssa jossa käytät itseäsi myyntivälineenä, mutta se milloin käytät itseäsi tähän , eli mistä ja miten saadaan liidejä on useimmille muuttunut. Useimmille se on muuttunut ja muuttuu yhä radikaalimmin.

Yksi on lämpien tai kuumien asiakkaiden hankintatapa, johon kannattaa käyttää myöhemmin myös henkilökohtaista aktiivista myyntiä on kotisivujen oikeanlainen hyödyntäminen. Se, että saat kävijän kotisivuillesi ja  toivot, että hän joko ostaa tai palaa uudelleen ei riitä useimmilla aloilla mihinkään.

Sinun täytyy houkutella kävijä nettisivuillesi, mutta jos se jää siihen olet auttamattomasti tuhlaamassa loistavan mahdollisuuden saada oikea asiakas hänestä vaikka hän ei nyt ostaisikaan mitään.
Tarjoa kävijälle mahdollisuus jättää yhteystietonsa ja tähän voit houkutella tarjoamalla hänelle siitä vastineeksi esimerkiksi hyödyllistä tietoa sitä vastaan. Saat hänen tietonsa ja teille muodostuu jo vähintään ”kevyt” suhde. Jos haluu saada on pakko antaa.
Paitsi että voit jatkaa viestintää, niin sinun tulee ehdottomasti jatkaa viestintää tietonsa jättäneille asiakkaille! Tähän oikea vastaus on automaation hyödyntäminen. Tähän löytyy välineitä nykyajan maailmasta ja jos olet ammatinharjoittaja tai pienyrittäjä, etkä voi ulkoistaa asiaa saat asiaan koulutusta helposti. Seuraava vaihe on poistaa ostokynnys, jollain asiakkaalle helposti ostettavalla tuotteella ja edelleen jatkat viestintää. Seuraavaksi myyt päätuotteesi, ja nyt on saattaa jo olla aika aktiiviselle henkilökohtaiselle myyntityölle. Tee tästä jatkuvaa ja kehitä lisää myytävää. Jotta voit hankkia tällä tavoin asiakkaita kotisivujen avulla tai yleisesti netistä täytyy nettiliikenne tietenkin haluttuun paikkaan olla kunnossa. Tärkein sääntö kuuluu: Asiakkaan hyöty!

Tänä päivänä on myös yleistynyt ”törkeä” lupaus asiakkaalle. Saat rahat 100 prosenttisesti takaisin mikäli et ole tyytyväinen! Mieti voitko tätä käyttää ja mitä se todella tarkoittaa.

Pauli Vuorio
pauli.vuorio@powercompetence.fi

Kirjoittaja on mm. tämän median päätoimittaja sekä myyntikouluttaja.
Lisää myös: www.powercompetence.fi www.paulivuorio.fi

Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyjä, myyntitaito


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini