Blogin arkisto

Kauppiaan on huolehdittava, ettei häviä sotaa

Share |

Perjantai 7.8.2015 - Juha Ahola


juhaahola.jpgTurkin lomareissulla innostuin shoppailemaan 33 eurolla automaattikellon nk. parempilaatuisen rantarolexin. Vastaavanlaisen ostin vuosia sitten Thaimaan reissulta (kuva vas.). Hintataso oli siis selvä ja edellinen kello toimi moitteetta.

Nyt uusi kello toimi vain ensimmäisen päivän, mutta toisena päivänä viisarit eivät liikkuneet. Heiluttelin kelloa ja viisarit pyörähtivät 15–30 sekuntia, automaatio ei siis toiminut. Päätin siinä hetkessä, että palaan liikkeeseen ja laitan myyjän ahtaalle. Hänellä on kaksi vaihtoehtoa ja teen kantani selväksi.

Joko myyjä antaa rahat takaisin ja annan hänen olla rauhassa tai hän yrittää jekkailuja eikä anna rahoja takaisin, jolloin siirryn liikkeen oven edustalle päiväksi ohjaamaan asiakkaat pois. Kerron, että täällä liikkeessä kauppias on huijari näyttäen toimimatonta kelloani. Näin tämä laadukas kello toimi vain yhden vuorokauden.

Myyjä on siis selkä seinää vasten. Hän voi voittaa taistelun ja saa pitää rahani toimimattomasta kellosta, kun minulla ei ole kuittiakaan. Mutta sotaa hän ei voita. Hän menettää paljon kauppaa, jos käyn dissaamaan häntä liikkeensä edessä todistusaineiston kera.

Voittaako taistelu vai sota? Myyjä, kauppias on aina luottamuksestaan tilivelvollinen. Tilinteko koittaa ennemmin tai myöhemmin.

Kerron lisää, kun olen kohdannut kauppiaan. =)

Juha Ahola
Vauhtipyörä.fi

Avainsanat: Juha Ahola, myynti, myyjä, kauppias


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini