Tutkimus: Miesten kiinnostus muotiin ja ruoanlaittoon kasvanut18.02.2009 9.30 Mediasidonnaisuus-tutkimuksen mukaan suomalaisten kiinnostus lähes kaikkiin aihealueisiin on kasvanut 10 vuoden tarkastelujaksolla. Yli 15 prosenttiyksikön lisäyksiä on tullut seuraaviin aihealueisiin: harrastukset, sodat ja onnettomuudet, muoti ja pukeutuminen, sekä seurapiriasiat. Miesten kiinnostus on kasvanut muun muassa seuraavilla aihealueilla: muoti ja pukeutuminen, ruoanlaitto ja harrastukset. Naisten kiinnostus on kasvanut muun muassa seuraavilla aihealueilla: kodin sisustaminen ja harrastukset ja laskenut tekniikan ja autoilun alueilla. Vuonna 2008 televisio oli suomalaisten mielestä paras tiedonlähde 5 aihealueella, kun 10 vuotta sitten parhaita alueita oli 13. Aikakauslehtien kohdalla kehitys on päinvastainen: vuonna 2008 aikakauslehtiä pidettiin parhaana tiedonlähteenä 17 aihealueella, ja kymmenen vuotta aikaisemmin parhaita aihealueita oli 14. Aikakauslehtien Liitto, nykyisin Aikakausmedia, on teettänyt Mediasidonnaisuus-tutkimusta TNS Gallupilla 20 vuotta. Tutkimukseen vastaa vuositasolla noin 14 000 suomalaista. |