Lehdet yhä kohdennetumpia: "Nuorten miesten lehdelle olisi tilaa"18.02.2009 10.00 Aikakausmedian arvion mukaan jokainen suomalainen seuraa säännöllisesti noin 12 aikakauslehteä. Tahon tekemän Mediasidonnaisuus-tutkimuksen mukaan näyttää siltä, että suomalaiset haluavat jatkossakin saada entistä kohdistetumpaa tietoa. Uusia lehtiä suunnitellaan yhä enemmän oletetun kohderyhmän arvojen tai kiinnostuksen kohteiden mukaan sen sijaan, että huomioitaisiin pelkästään esimerkiksi ikä, sukupuoli tai asuinpaikka. Vaikka uudet lehdet eivät olekaan alleviivatusti joko naisten tai miesten lehtiä, Aikakausmedian markkinointi- ja tutkimusjohtaja Saara Itävuo arvelee, että nuorille miehille suunnatulla lehdellä saattaisi olla tilaa markkinoilla. - Tähän mennessä miehet eivät ole, hyvistä yrityksistä huolimatta vielä innostuneet niistä. Leikillisesti voi sanoa, että suomalainen mies siirtyy Aku Ankasta tietokonelehden kautta suoraan Tekniikan Maailmaan. Tosiasia lienee, että meillä on jo niin hyvä ja monipuolinen tarjonta esimerkiksi harrastuslehtien puolella, että uusien lehtien ei tarvitse olla leimatusti joko naisten ja miesten lehtiä, Itävuo kommentoi. |