Yli 200 myönteistä talousuutista!27.03.2009 13.00 Ylöjärven Nuorkauppakamarin 23. tammikuuta lanseeraama ja 13. maaliskuuta Suomen Nuorkauppakamareiden kansalliseksi kampanjaksi noussut Positiivinen talousuutinen -kampanja on kahden kuukauden aikana nostanut esille jo yli 200 positiivista talousuutista. Uutisia on lukenut yli 10 000 kävijää ja kampanjan Facebook-ryhmään on liittynyt yli 900 jäsentä. Positiivinen talousuutinen -kampanjan uusimpia yhteistyökumppaneita ovat maailman suurin internetissä toimiva rekrytointipalvelu Monster sekä Suomalaisen Työn Liitto ry. Rekrytointeja tehdään edelleenRekrytointipalvelu Monster haluaa viestittää kampanjaan osallistumisellaan, että haastavasta taloustilanteesta huolimatta rekrytointeja tehdään edelleen. Samalla Monster haluaa tukea erilaisten työnhakua helpottavien artikkeleiden avulla ihmisiä, jotka ovat taantuman vuoksi joutuneet uuden tilanteen eteen. - Monster.fi-sivustolla on jatkuvasti haettavana yli 1000 avointa paikkaa eri toimialoilta. Tallentamalla CV:nsä Monsteriin, työnhakija on työnantajien löydettävissä myös niissä rekrytoinneissa, joissa paikat eivät tule avoimeen hakuun, kertoo Monster Oy:n toimitusjohtaja Olli-Pekka Mollberg. 12 eurolla 1000 uutta työpaikkaaMyös Suomalaisen Työn Liitto ry haluaa olla kääntämässä kansalaisten ajatuksia positiiviseen suuntaan. - Liiton selvityksen mukaan 60 prosenttia kansalaisista uskoo voivansa vaikuttaa työllisyyteen ja 57 prosenttia uskoo voivansa vaikuttaa kotimaiseen kilpailukykyyn ostamalla suomalaisia tuotteita ja palveluja. Laman torjumiseksi soisimme yhä useamman kuluttajan tiedostavan vaikutusvaltansa talouteen ja työllisyyteen. Jos jokainen meistä käyttäisi vain euron kuukaudessa enemmän suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin, rakentaisimme Suomeen 1 000 uutta työpaikkaa vuodessa, Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Lars Collin toteaa. Yrittäjien menestystarinoitaPositiivinen talousuutinen -kampanja on saanut alkunsa ruohonjuuritasolta - yksittäisten nuorkauppakamarilaisten tahdonilmaisuna. - Yhteistyökumppanimme ja aiheesta kiinnostuneet yksityishenkilöt ovat osallistuneet kampanjaan kertomalla, että erittäin monella suomalaisella yrityksellä ja yrittäjällä menee hyvin tänäkin päivänä, kampanjapäällikkö Matti Airaksinen nuorkauppakamarista kertoo. Positiivisia uutisia kampanjan sivuille nostetaan muun muassa yhteistyökumppani Kauppalehden sivuilta sekä Facebook-yhteisöstä, jonka kautta erityisesti yrittäjät ja heitä lähellä olevat ihmiset ovat aktivoituneet kertomaan omia menestystarinoitaan. |