Yritykset perustavat kilvan omia medioitaan06.06.2014 Mynewsdesk.com saavutti helatorstaina haamurajan, miljoona julkaistua tiedotetta, uutista ja blogikirjoitusta. Tämä määrä kertoo ennen kaikkea siitä, miten paljon yritykset nyt panostavat sisältömarkkinointiin ja oman median kehittämiseensä. Mynewsdesk.com on noussut viimeisten vuosien aikana Pohjoismaiden suurimmaksi Uutishuoneita tarjoavaksi alustaksi ja tämä näkyy niin julkaistujen juttujen, kuin kävijöidenkin määrässä. Uutishuoneissa käy kuukaudessa jo yli miljoona eri kävijää ja palvelua käytetään nyt erityisesti sisältömarkkinoinnin alustana. – Tiedotteiden kattava ja luotettava jakelu toimittajille on toki tärkeää ja se on edelleen yksi tärkeä syy asiakkaillemme käyttää Mynewsdeskin Uutishuoneita, mutta erityisesti sisältömarkkinoinnin merkitys on viimeisen vuoden aikana kasvanut huimasti, kertoo Mynewsdeskin Suomen tuotepäällikkö Nina Lallukka. Asiakaslehdistä sisältömarkkinointiinYritykset ja organisaatiot resursoivat tänä päivänä paljon yrityksen oman median kehittämiseen. Sirpaloituneessa mediakentässä käsite: ”Yritys on media” saa jo oikeasti vastinetta. Julkisuus ja näkyvyys mediassa on toki edelleen tärkeää, mutta yhtä tärkeää, ellei jo tärkeämpää ovat näkyvyys ja asiantuntijastatus verkossa. Hyvä esimerkki tälle muutokselle ovat asiakaslehdet. Ne muuttuivat ensin printistä sähköisiksi lehdiksi ja nyt ne ovat muotoutumassa verkkolehdiksi. Tämä aiheuttaa myös sen, että lehti ei olekaan enää kerran kuukaudessa tai kvartaalissa ilmestyvä lehti, vaan juttuja julkaistaan viikoittain tai useamminkin verkossa, yrityksen omassa mediassa. Samalla sisältö muuttuu kanavan mukaiseksi ja videoiden sekä kuvien merkitys kasvaa. – Uutishuoneitamme käyttää jo yli 50 000 organisaatiota Euroopassa ja isoimmilla yrityksillä on jopa kymmeniä Uutishuoneita eri maissa. Nämä ovat yrityksen eri brändeille ja eri kielille rakennettuja omia medioita. Tämä antaa hyvää kuvaa panostuksista sisällöntuotantoon digitaalisessa ympäristössä, kuvailee Lallukka. Uutishuoneita käyttävät hyvin monen kokoiset yritykset. Meillä on asiakkaita suurista pörssiyrityksistä start-up yrityksiin. Pienimmillä koko viestinnän ja markkinoinnin strategia voi perustua sisältömarkkinointiin ja verkkonäkyvyyteen. Sen teho on kiistaton ja merkitys tulee lähivuosina vain kasvamaan. Tarinat leviävät moninkertaisesti paremmin, kuin tiukka fakta. Teksti: desk.fi |