Kysely viestinnän ammattilaisille: Perinteinen media ei kuole koskaan19.08.2014 Mynewsdesk kysyi viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisilta miltä tulevaisuuden viestintä heidän mielestään näyttää. Vastaajien kertoivat, että sisältöä tuotetaan entistä enemmän organisaatioiden sisällä ja tulevissa rekrytoinneissa painotetaan journalististen taitojen lisäksi entistä enemmän teknistä osaamista. - Panostukset sisältömarkkinointiin ovat nyt kovat. Monet asiakkaamme ovat tehneet viimeisen vuoden aikana isoja muutoksia painotuksissaan ja resurssoivat nyt merkittävästi sisällön tuotantoon, kertoo Mynewsdeskin tuotepäällikkö Nina Lallukka. Kyselyn mukaan viestijöiltä odotetaan entistä enemmän teknisiä taitoja ja ymmärrystä erilaisista verkkopalveluista, niin sosiaalisen median aluistoista, kuin vaikka markkinointiautomaatiostakin. Tulevaisuudessa entistä pienempi tiimi tai jopa yksi ihminen joutuu vastaamaan laajasta määrästä erilaisia kanavia. - Uutta teknologiaa ja apuvälineitä otetaan nyt yrityksissä kiihtyvällä vauhdilla käyttöön. Mynewsdeskin liikevaihto tulee Suomessa lähes kaksinkertaistumaan tänä vuonna, Lallukka arvioi. Vastaajat myös uskovat, että pienemmät toimistot osaavat paremmin hyödyntää uutta teknologiaa, jolloin niistä saisi paremman vastineen rahalle. - Pienemmät tai notkeammat toimistot, arvioi Lallukka. Pienemmät organisaatiot pystyvät ehkä ottamaan uusia toimintatapoja nopeammin käyttöön, mutta meidän kokemuksen mukaan kaiken kokoiset toimistot ja organisaatiot voivat olla edelläkävijöitä uuden teknologian hyödyntämisessä. Näemme tämän muutoksen ja kehityksen päivittäin. Teksti: desk.fi |