Blogin arkisto

Kolme keinoa profiilisi parantamiseen

Share |

Torstai 20.3.2014 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgLinkedIn-verkostossa on nykyisellään reilusti yli 200 miljoonaa käyttäjää yli 200:sta maasta. Sekä kokonsa että käyttötarkoitustensa ansiosta LinkedIn on tämän hetken tärkein liiketoimintalähtöisen ja liiketoimintaan tähtäävän sosialisoinnin verkosto ja kanava.

Jos kysyisin sinulta profiilistasi ja siitä miten LinkedIn-verkkoja käytät, mitä vastaisit? Sanoisitko, että et ole oikein päässyt vielä vauhtiin ja profiilisi kaipaa kehittämistä? Vai, että sinulla ei ole aikaa roikkua kaiken aikaa netissä?

Huomenna on myöhäistä. Tee heti jotain.

LinkedIn-verkosto tarkoittaa sinulle tulevaisuudessa rahaa. Dinero, Money, Käkkäriä, Hilloa, Hunajaa...rakas lapsi, monta nimeä? No aniways, jos uskot siihen, että osa kaikesta tulevaisuuden rahasta ja menestyksestä tehdään myynnillä, niin jatka eteenpäin. Kaikki alkaa ja loppuu profiiliisi.

Tässä kolme peruspalikaa oman LinkedIn-profiilisi parantamiseen. Perusasiat kuntoon. Ennakolta. Ja vasta sitten on hyvä jatkaa seuraavaan jaksoon. Valmiina?

ROKKAA IKIOMA PROFIILISI

  1. 100% valmis ja hyvinkirjoitettu profiili on ainoa vaihtoehtosi – Pienikin määrä vanhentunutta tietoa profiilissasi ei ainakaan paranna onnistumisesi mahdollisuuksia (major turnon).
  2. Säännölliset, fiksut ja kiinnostavat statuspäivitykset nostavat sinut näkyviin – Olipa se sitten hyvää tai huonoa, niin vaikuttaa vahvasti siltä, että kuvat, joissa on tekstiä tulevat muotiin myös tässä kanavassa (eye-catching).
  3. Muista, että sinut täytyy löytää – Parhaimmissa profiileissa on riittävästi oman alan termistöä, jotta ne  löytyvät ja näkyvät erilaisissa hakutuloskissa. Avainsanoja tärkeämpää on silti se, että profiilin teksti on mahdollisimman luonnollista ja itsesi näköistä (high results).

TARINAN KAARELLA

Muistatko? Hyvällä tarinalla on aina alku-keskikohta-ja lopussa on - vahva lopetus. Elämme tarinoiden ajassa. Se, että kerrot vain asiantuntijuudestasi kolmannessa persoonassa Ameriikan Antin mallin mukaan ei riitä. Tai riittää, jos olet yksi heistä? Jos haluat löytää ja tulla löydetyksi tässä respetisi:

Kirjoita tarina. Kerro niinkuin kertoisit ystävällesi. Kerro minulle.

Kuka sinä oikeasti olet? Mistä tulet? Mitä olet viimeksi tehnyt? Millaisia perusarvoja sinulla on? Mitä asioita pidät tärkeänä? Mistä tykkäät? Entä mikä saa sinut sykkimään?...ja lopeta sillä, että kerrot minne haluaisit tulevaisuudessa mennä?

Tai jotain. Askarruttaako? Et tiedä mistä aloittaisit? Aloita siitä, että kirjoitat itsellesi hyvän otsikon. Autan sinua mielelläni, jos et itse pääse vauhtiin.

Kireitä siimoja ja täysiä verkkoja!

Pasi Rahikka

Alkuperäinen kirjoitus

Pasi Rahikka on perheellinen surffausta rakastava ratkaisu- ja palvelumyynnin ekspertti Lohjalta. Hän on menestynyt urallaan lukuisissa eri myynnin ja myynnin kehityksen tehtävissä. Pasi on saanut kiitosta aurinkoisena ja energisen innostavana asiansa osaavana ammattilaisena, jolla on käytännön kokemusta ja menestystä useilta eri toimialoilta sekä kuluttaja- ja yritysmyynnistä että myös yrittäjänä. 

Hänen positiivinen ja ennakkoluuloton asenteensa ongelmien ratkaisuun yhdistettynä käytännön osaamiseen ja tekemiseen ovat keskeisiä elementtejä, joiden avulla hän voi auttaa yrityksiä myymään enemmän. Pasi osaa myös sosiaalisen liiketoimintamedian valjastamisen myyntiä aikaansaavaksi työkaluksi. Pasin värikäs blogi toimii monille inspiraation ja käytännön työkalujen lähteenä.

Avainsanat: Pasi Rahikka, verkosto, verkostoituminen


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini