Blogin arkisto

Ilmainen digimarkkinoinnin pikakurssi - näin se syntyi

Share |

Keskiviikko 25.3.2015 - Anja Kadziolka


anjakadziolka.jpgKuljen edestakaisin keittiön ja olohuoneen väliä. Mutisen ääneen ja pysähdyn välillä keittiöön napostelemaan. Teen lisää kahvia, vaikka enempää ei tarvitsisi juoda. Olen suunnattoman hermostunut.

Videoiden tekeminen. Miten se voi aina olla niin hermostuttavaa? Eihän paikalla ole muita kuin minä ja kamera!

Ja aurinko. Eikun vesisade. Ja ukkonen. (Keli vaihtelee, näin myös valaistus.)

Olen pystyttänyt olohuoneeseen pienen videointistudioni: järjestelmäkamera jalustalla ja yksi studiolamppu. Käytin tähän paljon aikaa, sillä ensin piti löytää oikea paikka ja korkeus kameralle, valita tausta, asetella lamppu oikein. Tiedät varmasti, että valaistuksella voi vaikuttaa todella paljon siihen, miltä videolla näyttää. Jos taustalla on vahva varjo, näyttää kolholta, jos toinen puoli kasvoista on valossa ja toinen varjossa, ei sekään näytä järkevältä. En ole ammattilainen tässä, joten joudun ottamaan monta testivideota, jotta saan kaiken kohdalleen. Kun vihdoin saan kaiken kuntoon, en enää muista mitä halusin sanoa.

Siksi ravaan nyt edestakaisin.

Jospa voisikin keskittyä vain ajatuksiinsa. Kaipaan stailistia, ohjaajaa, tsemppaajaa ja yleisöä. Miten ihmeessä voi puhua uskottavasti kameralle? Voisiko joku naurattaa minua kameran toisella puolella? Mutta siellä on vain peili, josta näkyy minä itse. Juon lisää kahvia.

Oletko sinä joskus ajatellut tehdä videoita verkkoon? Sehän on todella helppoa, kun lähes jokaisella on videokamera puhelimessaan. Mutta jokaisella on myös kynnys. Esiintyä. Mokata itsensä. Videohan on ikuisesti netissä!

Itse ajattelen, että netissä on miljoonia videoita. Ja moni niistä huonolaatuisia. Minun videoni ovat vain pisara meressä.

Silti olen hermostunut.

Minulle tärkeintä on se, että saan asiani selväksi. Se vaatii hieman aivonystyröiden hieromista, joka selittää tuhannet eri hiusten asennot videolla. Ajatuksissani unohdan laittaa silmälasit päähän ja ilmaisen digimarkkinoinnin kurssin toisessa osassa esiinnynkin ilman laseja. Pistän perfektionismini laatikkoon ja laatikon hyllyyn. En lähde kuvaamaan tätä uudestaan. Tärkeintä on, että sisältö on kunnossa. Nauran itselleni editoidessani. Huomaan, miten videoinnin alkupäässä näytän vielä rauhalliselta, mutta loppua kohti hieman sekopäiseltä.

Kuvaan kolmiosaista digimarkkinoinnin pikakurssia, jonka pistän ilmaisena jakoon verkkoon. Tavoitteena kurssilla on kertoa, miten laaja kokonaisuus digimarkkinointi on, ja miten jokainen osa vaikuttaa toiseensa. Tavoitteena on myös saada osallistujia pian alkaville digimarkkinoinnin live-kursseilleni.

Nyt kurssi onkin jo valmis.

Täältä pääset tilaamaan ilmaisen digimarkkinoinnin pikakurssin  >>

Anja Kadziolka
Kirjoittaja on yrittäjä ja kahden lapsen äiti
www.mamaonbis.fi

Avainsanat: Anja Kadziolka, digimarkkinointi, pikakurssi


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini