Sampo-Danske pankin asiakastuki on fiaskoTiistai 1.4.2008 klo 21.49 - Ahti Pontinen Sampo pankin suuri verkkopankkiuudistus tapahtui maaliskuun lopulla. Verkkopankkiuudistus aiheutti ongelmia käytännössä kaikilla osa-alueilla. Ongelmia oli verkkopankin toiminnassa, toiminnan nopeudessa, tietosuojassa, uusittavissa pankkikorteissa, mutta ennen kaikkea asiakaspalvelussa. |
Avainsanat: Sampo pankki, verkkopankki, verkkopankkiuudistus, Ahti Pontinen, verkkopankkiongelmat. verkko pankissa maksaminen, pankkitoiminta, |
|
2.4.2008 17.31
Puupää
Kyllä täytyy ainakin sanoa, että on tuon uuden verkkopankin käyttö kaikkea muuta kuin helppoa ja nopeata aikaisempaan verrattuna. |
2.4.2008 17.37
Äly hoi uudistus älä jätä
Sampo osaa kyllä kammeta rahaa, mutta "uudistus" meni nyt ihan värisilmälleen. |
3.4.2008 7.23
Ei enää Sampopankin asiakas
Näköjään Suomeenkin ovat rantautuneet call-centerit, joissa purkkaa mussuttavat pissikset puhuvat puheluiden välillä - ja aikana - keskenään viikonlopun mieskokemuksista. Sampo "pankin" nk. asiakastuessa kukaan ei tiedä yhtään mitään, vaan neuvovat soittamaan "huomenna uudestaan." Pidin aikoinani Nordeasta lähdön syynä kalleutta - Sampo Pankista lähdön syynä on surkea asiakaspalvelu, surkeat palvelut ja surkea tiedoitus sekä käsittämätön ylimielisyys asiakkaita kohtaan |
3.4.2008 9.42
Kaisu Pulkkinen
Itselläni ei sen kummempia ongelmia, kuin mitä nyt jouduin juoksemaan Sampo Pankin tiskille nostamaan käteistä rahaa automaatin ilmoitettua "ei yhteyttä palvelun tarjoajaan". Verkko pankki toiminut, mutta kaiken kaikkiaan uusi verkkopankki tuntuu "alkeellisemmalta" versiolta kuin edellinen. Se toimikin moitteetomasti. Olenkin ihmetellyt miksi eri yrityksissä ja organisaatioissa usein lähdetään muuttamaan asioita jotka toimivat loistavasti. Muutokset ja uudistukset ovat tietysti välttämättömiä ja vievät kehitystä eteenpäin, mutta kannattaako lähteä liikkeelle sellaisesta asiasta mikä toimii ja rokkaa? |
6.4.2008 19.38
Vain tosi kovat pääsevät Sampo pankin verkkosivuille
Täytyy olla tosi kova jätkä, kuten Chuck Norris, että ylipäätään pääsee Sampopankin verkkosivuille |
7.4.2008 17.52
Pettynyt itsekin
Täytyy sanoa, että mikään ei tunnu toimivan. Eräskin yrittäjä sanoi, että sampopankin kautta ei ole viikkoon tullut rahaa tilille, vaikka maksuja rästissä. Muiden pankkien kautta tulee. Asiointi on tehty tosi vaikeaksi ja asiakaskato on nyt valtava. |
7.4.2008 17.55
Ahti Pontinen
Taloussanomien sivuilta:Sammon ongelmat aiheuttavat edelleen lisätyötä yrityksille, jotka joutuvat tarkistamaan tietoja moneen kertaan. Yritykset eivät saa nettipankista ainakaan vielä yhtä hyvää tietoa kuin aikaisemmin. |
8.4.2008 10.27
Vaihda pankkia
STT uutisoi, että,Kuluttajat ry esittää Sampo Pankille, että se jättäisi asiakkaiden palvelumaksut perimättä vähintään kolmen kuukauden ajalta. Yhdistyksen mielestä tämä olisi perusteltua, koska Sampo Pankin tietojärjestelmämuutoksen aiheuttamat häiriöt ovat kestäneet kohtuuttoman kauan |
8.4.2008 13.23
Kanankoipi
Sääliksi käy Sampon virkailijoita. Ei tämä kuitenkaan ole heidän vikansa. Soitin viime viikolla yritykseni yhteyshenkilölle pankkikorttiasiasta, ja oli kuin selkäänsä saanut. Normaalisti iloinen ja asiallinen, ja erittäin tehokasta palvelua antanut henkilö. Vaikutti siltä, että just kohta viiltää ranteensa auki. Eli voin vain kuvitella, kuinka paljon henkilökunta saa kuraa niskaansa, päivittäin. |
11.4.2008 16.49
Päällikkö
Sampo Pankin asiakkaita virtaa muualle |
11.4.2008 16.57
Pankit osaa
Asiakkaat numerojärjestykseen |
14.4.2008 9.19
Sampopankki sekaisin
Uskomattomia ovat näköjään myös Sampopankin asiakaspalvelussa ilmeisen vakituiseeen olevat henkilöt. |
26.4.2008 14.02
Mitä yritysasiakkaille?
Mitenkähän Sampo Pankki aikoo korvata yritysasiakkaille aiheutuneet taloudelliset menetykset, jotka ovat mittavia työmääriä, kun mikään ei pelaa yhtä nopeasti, eikä kaikki pelaa ollenkaan kuin ennen. Yritysasiakkaiden palveluhan se on ollut vielä mittavasti paljon huonompaa kuin kuluttajien. Sampo Pankin yksityisasiakkaiden verkkopankki toimii suht koht hyvin. Kuitenkaan Sampo Pankki ei anna sitä yritysten käyttöön. |
2.5.2008 15.26
Pate
Anteeksipyyntökirje on mennyt sampopankilta kuluttaja-asiakkaille ja 4 kk:n vapaat kulut, yrityksille pitäis olla 2 vuotta vapaat tilinhoitomaksut, mutta kun yrityksillä ei ole kuluttajansuojaa. |
7.5.2008 19.22
Käteväsi
Näin lukee Sampopankin verkkopalvelussa: |
29.5.2008 8.30
Loputtomia ongelmia
Sampopankin verkkopankin ongelmat tuntuvat olevan loputtomia. |
7.6.2008 17.30
30.000 pois Sampopankista
Jää jumiin edelleen. Ihme. |
31.8.2008 15.57
Näin on
Ongelmat ovat vähentyneet, mutta edelleenkin on tilanne se, että aikaisempi sampopankin verkkopalvelu oli parempi. |
Minulle uudistus toi lähinnä mukavia hyriiseviä väristyksiä, tosin kovin lyhytaikaisia. Oltuani koko edellisenpäivän riekkumassa ravintelissa, mennen heti aamulla kaljaostoksille ja herättäen paheksuntaa paistattelemassa pulloineni päivää julkisella paikalla, seuraavana päivänä olin kovin kovin iloinen: tililtäni kun ei ollut kadonnut kolikkoakaan, sekä saldo että käyttövara olivat vieläkin mukavanlaiset. Typerys kun olin, en siirtänyt mammonaa samantien verkkopankissa toiselle tilille vaan lähdin pässinpää kävelemään automaatille nostaakseni summan käteisenä. Pyh, tuon kohtalokkaan kävelyn aikana katosivat kuin pieru saharaan. Mutta, ainakin hetken, edes pienen hetken, olen tuntenut krapulassa jotenkin sairaalloista iloa.