Ajankäytöstä myyntityössä ja miksei koko elämässäMaanantai 9.7.2012
Hyvä myyjä on ajankäytön hallinnan ammattilainen. Tämä ei tarkoita sitä, että etsitään niin kovaa sadan prosentin ajankäytön tehokkuutta, että työn mukavuus, tai peräti luovuus katoaa. |
|
10.7.2012 14:40
Pauli Vuorio
Tottakai. Kaupan pyytäminen on ainakin yksi asioista joissa ontumista jopa ammattilaisilla yllättävän usein. Vaikka se uskomattomalta kuulostaisikin. Perusvikana se on suurimmalla osalla myyjistä. |
10.7.2012 20:23
Hevimies
hehe joo, mulle joskus soitti joku myyjänalku. ensin se kauhian luontevasti omastamielestaan tykitti spiikkinsän kaikkine hienoine tarjouksineen ja kaupanpäälisineen joka kesti varmaan 10min. Tai ainakin siltä se tuntu. Tykityksensä jälkeen se kysy kauppaa enkä oikein ees tienny mitä se halus myydä. Sanoin tietty että en osta ja se alko tivaamaan että mikäs siinä mättää, niin sanoin että kaikki mahollinen mättää. Siihen se ei sitten löytäny mitään vastaväitettä. |
13.7.2012 20:28
Myyntimies
Monet aliarvottavat myyjiä.Jostainhan kaikkien on kuitenkin aloitettava.On kuitenkin totta, että aliarvoisia myyjiä on paljon. |
14.7.2012 13:41
Hevimies
No kyllä hyvää myyjää osataan arvostaa, mutta se että joku törttöilee puhelimessa ja tuhlaa sun aikaa niin sitä on suhteellisen vaikea arvostaa. |
14.7.2012 18:24
Nyt meni ytimeen
"Kyllä niinkun jonkun sortin suunnitelma täytyy olla ennen kuin aloittaa myyntitoiminnan, muuten se on sama kun joukkue menis pelaaman jalkapalloa ja jokainen pelaisi omalla lemppari taktiikallaan. " |
14.7.2012 20:37
Hevimies
Juu sattuma ja onni on ne pateettisimmat tekosyyt. |
14.7.2012 22:38
tykkimyynti
Omasta kokemuksesta sanoisin että pitää etukäteen mieettiä kenelle, kuka voisi olla mahdollinen tuleva asiakas. Sitten oma tuote pitää "paketoida" siten että siitä on ostajalle hyötyä ja ostajalle on saatava syntymään tarve ostaa. Ennen suoraa tarjousta tulee kartoittaa keskustelussa, mitä ostaja mahdollisesti haluaa. Pakkomyynnistä ei kokemukseni mukaan tule kuin harmia. |
hmm kyä mun mielestä pitää reilusti kysyä kauppaa. Eikä tuhlata aikaa jaaritteluun että asiakkaan täytyy kysyä että myytkö sä ny vai et hehe