Turha uudistusTiistai 14.8.2012 "No miksi tämä uudistus sitten tarvitaan?" Tuohon Veronmaksajien keskusliiton edustajan esittämään kysymykseen kiteytyy hyvin uuden kilometrikorvausuudistuksen kritiikki. Kysymys esitettiin valtiovarainministeriön edustajille. Paikka oli valtiovarainministeriön järjestämä uudistusta koskeva kuulemistilaisuus ja aika tämän viikon tiistai. Paikalla minun lisäkseni usean muunkin järjestön edustaja. Ja juuri oli kuultu, että uudistuksen moottorina on myös valtion rahantarve, mutta että "ei tästä välttämättä paljoa kerry". |
|
14.8.2012 13.40
Hevimies
Naurettavaa koko hyöty keskustelu, turpaan tulee kun ajat autolla työmatkoja oli kilometri korvaukset tai ei. Bensa ei ole ainoa kulu, kuta enemmän ajat sen useammmin täytyy huoltaa ja korjata. Unohamatt sitä faktaa että autosi jälleenmyyntiarvo hiipuu jokaista ajamaasi kilometriä kohden eikä tämä kompensoidu millään tavalla. |
16.8.2012 16.33
Ajan koska vain siten on mahdollista mahdollistaa työni
Kuten moni muukin varmaan voi samaistaa niin kilometrikorvaukset ovat olleet minulle tärkeä tapa ylläpitää autoa ja mahdollistaa yrittämistä! Tämä on sitä yrittäjävihamielisyyttä-jota asialla ajetaan. |
18.8.2012 22.36
Hevimies
Ihan yhtälailla tuo kilometrikorvaus koskee työntekijöitäkin. Kyse on vain äänestäjien sumuttamisesta, tehdään pientä kiusaa niin päättäjien suuret virheet unohtuu. |
19.8.2012 21.49
Verot ei tätä maata pelasta, päinvastoin
Näinkin. En kuitenkaan uskoi, että kyse on hämäämisestä vaan joidenkin ihmisten totaalisesta kateudesta, että jos joku voi saada edes sentinkin verottomasti, niin sinne isketään, jotta näin ei vain tapahtuisi. Sama se, sitten mikä on muu oikeudenmukaisuus. Sosialistien logiikkaa ottaa pois ahkerimmilta. |
Eniten ihmetyttää valtavat erot hyödyn määrästä. Yhtäkkiä hyöty onkin vain kymmenesosa vähän aiemmin kaavailllusta hyödystä. Näinköhän on monien muidenkin laskelmien kanssa? Kenties niidenkin joissa on kyse kymmenistä miljardeista?