Blogin arkisto

Ota vaikuttamisen kaava menestyksesi avuksi

Share |

Keskiviikko 19.6.2013 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgMielenkiintoisen sisällön tuottaminen ihmisille, joita se kiinnostaa on vaikeampaa, kuin koskaan aiemmin. Olen aivan satavarma, että halusit minun sanovan helpompaa. Tekniikka on helpompaa. Voin luoda sisältöjä iPhonelleni (tai Androidille) joka ei ollut edes kuviteltavissa vielä niinkin vähän aikaa sitten, kuin 2007.

Ja tästä huolimatta, samalla kun teknologia kehittyy, meidän kulutustottumuksemmekin kehittyvät. Siinä miten ihmiset ovat kanssakäymisessä keskenään on merkittäviä muutoksia.

Anna kun kerron sinulle hieman lisää omasta kokemuksestani, jotta voit poimia itsellesi sopivat osat omaan käyttöösi.

Meille sanotaan jatkuvasti, että sosiaaliset verkostot ovat kaikki kaikessa. Useimmille meistä, jotka olemme näihin verkkoihin uineet, joille näistä on ehkä ollut "hyötyä" hetken, näistä ei ole enää yhtä paljon hyötyä. Meitä kehoitettiin julkaisemaan juttuja YouTube:en. Ja vaikka itse vielä suosittelenkin tätä, kovinkaan monet ihmiset eivät siltikään sano, että "Wow! Saan paljon irti niistä jutuista, joita siellä teen." (Jotkut saavat.)

Se mitä ajattelen seuraavaksi tulevan on sen selvittäminen miten mediamarkkinoinnin hienonhieno tasapaino ja vaikuttavuus saadaan toimimaan yhdessä. Jaan hieman omaa reseptiäni, jos se sopii sinulle.

IHMISBISNEKSEN LÄHESTYMISTAPA UUTEENMEDIAAN (Chris)

  • Bloggaa kerran viikossa. (Harvoin kaksi) - tämä oli aiemmin kerran päivässä.
  • Twiittaa/postaa someen 4x päivässä bisneksestä - Tämän muutosta on vaikeampi mitata, mutta tiedän, että vastaamistiheyteni on heikentynyt samassa suhteessa, kuin tilaajamääräni on kasvanut.
  • Tuota korkealaatuista sisältöä ilmaiseen sunnuntain uutiskirjeeseen. Sunnuntai oli päivä, jonka itse valitsin, johtuen uutiskirjeeni luonteesta ja koska tavoittelen tällä omia vivahteita juttuihini. Tähän mennessä tilaajamäärissä on ollut kaksi ja kolmilukuisia nousuja viikottain, ja kirjettä on luette enenevässä määrin.
  • Tuota käyttökelpoista äänisisältöä, podcasteja ihmisille, jotka haluavat kuluttaa tietoa liikkuessaan. 
  • Kirjoita kirjoja, joista on hyötyä niissä tilanteissa, kun ollaan verkon ulottumattomissa tai koneessa.

MITÄ ON MUUTTUNUT VUODESSA - LÄHES KAIKKI

  • Aloitin tämän vuoteni (2012) hokemalla video, video, video. Vaikka olenkin edelleen lähes samaa mieltä, en näe tähän käytettävälle ajalle tai rahalle takaisinmaksua, jollet sitten upota itseäsi todella syvälle tänne. Video on itselleni enemmänkin alkupala, pääruuan sijasta.
  • Aloitin vuoteni bloggaamalla päivittäin (vuosien kokemuksesta). Tämä kasvatti tilaajapohjaani. Ei paljoa.
  • Laskin aiemmin Twitterin ja Google+ -palvelun yhdeksi liiketoimintaa tuottavaksi julkaisukanavaksi. Olen jos vuosia toitottanut, että kuunteleminen on kultaa. Klikkaukseni näistä kanavista hyödyllisiin sisältöihin ovat heikkoja.
  • Minulla ei ollut vielä vuoden alussa podcastia. Vaikka tämän tekemiseen liittyy töitä, palkinnot ovat käsittämättömiä. Saan 100% kasvua tästä kuukausi toisensa perään (helppoa, kun aloitat tyhjästä). Ja tämä kanava toimii aktiivisena osana suhteiden rakentamista ja verkottumistani.

MITÄ SINÄ VOIT OTTAA TÄSTÄ ITSELLESI

Sinä voit itse päättää mitä tästä reseptistäni otat omaan ja yrityksesi käyttöön, mutta tässä se mitä minä ajattelen.

  • Aika sille, että ihmiset kliksuttelisivat kaikkea mikä verkossa kiiltää, on ohitse.
  • Loistava sisältö on silti arvokasta, aivan kuten se on aina aiemminkin ollut ja tulee jatkossakin olemaan.
  • Se mikä on "loistavaa", on kuitenkin muuttunut ((lyhyys, yksinkertaisuus, matkakäyttö ja monikanavaisuus jne).
  • Huomio on pahiksesi ja sinun on itse etsittävä omat erottuvuuden keinosi, jotta ihmiset huomaavat sinut.
  • Omasta mielestäni parhaimmat opetukseni löytyvät sunnuntain uutiskirjeestäni (tilaa ilmaiseksi!).

Palapelin kokoaminen on hauskaa. Oikeasti. Tästä syystä kirjoitin Julien Smithin kanssa The Impact Equation -kirjamme. Vai mitä luulet?

~ The New Media Puzzle-The Impact Equation, Chris Brogan ~

Pasi Rahikka

Alkuperäinen kirjoitus

Pasi Rahikka on perheellinen surffausta rakastava ratkaisu- ja palvelumyynnin ekspertti Lohjalta. Hän on menestynyt urallaan lukuisissa eri myynnin ja myynnin kehityksen tehtävissä. Pasi on saanut kiitosta aurinkoisena ja energisen innostavana asiansa osaavana ammattilaisena, jolla on käytännön kokemusta ja menestystä useilta eri toimialoilta sekä kuluttaja- ja yritysmyynnistä että myös yrittäjänä. 

Hänen positiivinen ja ennakkoluuloton asenteensa ongelmien ratkaisuun yhdistettynä käytännön osaamiseen ja tekemiseen ovat keskeisiä elementtejä, joiden avulla hän voi auttaa yrityksiä myymään enemmän. Pasi osaa myös sosiaalisen liiketoimintamedian valjastamisen myyntiä aikaansaavaksi työkaluksi. Pasin värikäs blogi toimii monille inspiraation ja käytännön työkalujen lähteenä.

Avainsanat: Pasi Rahikka, esiintyminen, esitys, uusimedia, sosiaalinen media


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini