Naulaaminen, yksinkertaistako?Keskiviikko 20.5.2020 - Kari Vahtolammi
Hän katseli ja vastasi. Ei naulaamisessa ole mitään vaikeaa. Otetaan vasara ja löydään naulaa ja joskus aina käytetään saattajaa apuna ettei puu kolhiinnu. Niinhän se on, naulaaminen ei ole vaikeaa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, työnteko, koulutus, kouluttautuminen, some, sosiaalinen media |
Some: Ei tekniikkaa vaan ajatustavan muutosKeskiviikko 1.6.2016 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, some, sosiaalinen media, blogi, viestintä |
Bloggaamisen lyhyt oppimääräTiistai 1.9.2015 - Kari Vahtolammi
Mutta tällä kerralla käydään läpi vain lyhyt oppimäärä bloggaamisesta. Vaikkakin Katleena Kortesuo ehdottelee bloggaamiselle ammattitutkintoa, niin lyhyemmälläkin oppimäärällä pääsee liikeelle. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, bloggaus, blogi, sosiaalinen media, kirjoittaminen, viestintä |
Miten tarjoamalla vähemmän voit myydä enemmän?Keskiviikko 24.6.2015 - Anja Kadziolka
Kun yrittäjä kasvaa ulos palveluistaan, hän luo uusia. Ja kun opimme jotain uutta, voimme lisätä sen palveluvalikoimaan. Tarjoamme silti vielä vanhojakin palveluita, koska emme osaa luopua niistä. Palveluyritykselle kertyykin uusia palveluita samaa tahtia kuin lapsiperheellä tavaraa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, palvelujen markkinointi |
Palvelujen markkinointi - 5 tärkeää asiaaKeskiviikko 17.6.2015 - Anja Kadziolka
Viime viikolla muistelin erään yrittäjän kanssa, miten palvelujen markkinointi tehtiin ennen internetiä. Silloin ainoa keino markkinoida oli painetuissa medioissa. Maksettiin mainoksista paikallislehdissä. Graafikko suunnitteli ja painotalo painoi esitteet. Sitten pistettiin koko ystäväpiiri hommiin jakamaan esitteitä postilaatikkoihin. Vietiin julisteita ilmoitustauluille. (Miten paljon aikaa tähänkin käytettiin!?) |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, palvelujen markkinointi |
Työyhteisö, jossa kaikki rakastavat oppimistaTorstai 11.6.2015 - Aila Wallin
Digitalisaatio on yksi tulevaisuuden ja osittain jo tämänkin päivän ajureista - maapalloistumisen ja monimuotoistumisen lisäksi. Tämä on selvää ja sen mukanaan tuomia haasteita ja mahdollisuuksia tuodaan esiin joka tuutista, jopa kyllästymiseen saakka. Internetin ihmeellistä, intensiivistä ja innovatiivista maailmaa hehkutetaan siinä määrin, että heikompaa välillä hirvittää. |
1 kommentti . Avainsanat: Aila Wallin, koulutus, oppiminen, koulu, työyhteisö, globalisaatio, internet, sosiaalinen media, |
Instagram yrityksen markkinoinnissa - 5 vinkkiäKeskiviikko 3.6.2015 - Anja Kadziolka
Ei ole vain klisee, että kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa. Kuvien käytöllä on markkinoinnissa, erityisesti somessa, suuri merkitys yrityksen imagon rakentamisessa. Kuvat lisäävät myös mielenkiintoa yrityksen muita sisältöjä kohtaan. Mieti itseäsi, katsotko mieluummin kuvia vai luetko tekstiä? Tai luetko mieluummin tekstiä, jonka yhteydessä on kuva? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, instagram, latergram |
LinkedIn yrityksen markkinoinnissa - 5 vinkkiäKeskiviikko 22.4.2015 - Anja Kadziolka
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, LinkedIn, sosiaalinen media |
Saavuta kansainvälinen yrittäjyys internetin avullaTiistai 27.1.2015 - Saija Mahon
Tällä vuosisadalla asiat ovat kuitenkin onneksi hieman helpottuneet. Et tarvitse juuri muuta kuin yhteyden internettiin ja kansainvälinen kauppa voi alkaa! |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Saija Mahon, yrittäjyys, yrittäminen, markkinointi, markkinointiviestintä, digitaalinen media, sosiaalinen media, internet |
Liidigeneroinnin menetelmiäMaanantai 26.1.2015 - Heikki Luoma
Oli miten oli, yritys ei tuota voittoa, ellei se saa hankittua asiakkaita, mikä pakottaa jokaisen, pienestä yhden miehen ja tietokoneen yrityksestä isoon kansanväliseen korporaatioon hankkimaan asiakkaita voidakseen tuottaa voittoa, josta osan voi jakaa yrityksen omistajille. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, asiakashankinta, liidien hankinta, liidigenerointi, sisällön tuottaminen, sosiaalinen media, uusasiakashankinta |
Näin lähdet Twitteriin - koulutusvideoKeskiviikko 21.1.2015 - Anja Kadziolka
Twitteriin osallistuminen nostaa näkyvyyttäsi myös hakukoneissa. Twitteristä saat itse yhtä paljon kuin annat: tietoa, näkyvyyttä, uusia tuttavuuksia… Verkko- ja palvelutoimialojen lisäksi myös kivijalkamyymälät hyötyvät Twitteristä. Sen lisäksi että Twitteristä voi saada kävijöitä omille verkkosivuilleen, sen avulla voi ajaa liikennettä myös myymälään! |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, twitter, sosiaalinen media |
Yrittäjät ja kunnon myyntimiehet ovat kalalla silloin, kun kala on syönnillä. Facebook on oiva väline!Perjantai 26.9.2014 - Juha Ahola
Se on hyvin sanottu. Itselläni on kertoa lukuisia tilanteita "työajan" ulkopuolelta, kun olen tehnyt kauppaa. Facebook on eräs väline. Iltaisin, joskus öisinkin, on erittäin hyvä tilanne keskustella tuttujen kanssa naamakirjassa. Monille FB on hyvä keino kommunikoida varsinkin, jos päivisin on hetkistä asiakas-, tai esimies- tai johtamistyön parissa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, työ, työaika, sosiaalinen media, |
Syntymäpäiväsi kiinnostaa minuaTorstai 10.4.2014 - Pasi Rahikka
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, asenne, sosiaalinen media, verkostoituminen, |
Ota vaikuttamisen kaava menestyksesi avuksiKeskiviikko 19.6.2013 - Pasi Rahikka
Ja tästä huolimatta, samalla kun teknologia kehittyy, meidän kulutustottumuksemmekin kehittyvät. Siinä miten ihmiset ovat kanssakäymisessä keskenään on merkittäviä muutoksia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pasi Rahikka, esiintyminen, esitys, uusimedia, sosiaalinen media |
Sosiaalisen median kaksisuuntainen vuorovaikutus ja asiakkaan etuPerjantai 8.2.2013 - Juha Ahola
Miksi yritykset ovat tulleet ja tulevat pian Facebookiin? No, tietysti siksi, että Facebookissa ovat myös asiakkaat ja lisäksi myös kilpailijat. On siis tärkeä olla näkyvillä siellä, missä asiakas on markkinointiviestinnän kohteena ja tekee ostopäätöksiä. Sosiaalinen media on asiakkaan etu! Miksi? Siksi, että asiakkaan on helppo äänestää jaloillaan niin hyvässä kuin pahassa (tai tässä tapauksessa hiirellään ja näppäimistöllään), mikä yritys tarjoaa heitä kiinnostavia tuotteita tai palveluita, mutta ennen kaikkea, mikä yritys tarjoaa Facebookissa lisäarvoa asiakkaille. Lisäarvo voi olla esim. etu tai alennus, blogipostaus, hintavertailu, uutinen, testi-/näytetuote, kysely, arvonta, linkitys taikka pikaopas. |
1 kommentti . Avainsanat: Juha Ahola, yrittäminen, yritysjohtaminen, sosiaalinen media |
Juna kulkee lujaa internet-markkinoinnissaTiistai 21.6.2011 - Marko Pyhäjärvi Oletko harkinnut "sosiaalisen median strategian" laatimista, vai oletko kenties jo hionut sellaista muutaman kuukauden ajan? LOPETA NYT! Jos tavoitteenasi on myydä tai kasvattaa liiketoimintaasi verkossa PALJON, unohda alkuunsa "suunnitelmat", "projektinhallinta", "työryhmät" ja kaikenlainen muu "korporaatiotouhu". Minulla on takana 10 vuoden korporaatioura ohjelmistoalan "projektipiällikkönä", ja tiedän täsmälleen millaista on hioa suunnitelmia, hyväksyttää ja kierrättää niitä sekä lopuksi etsiä syyllistä jos tiimi kämmää. Se touhu ei toimi internet-markkinoinnissa. |
3 kommenttia . Avainsanat: Marko Pyhäjärvi, internet, mainonta, markkinointi, myynti, some, sosiaalinen media, media, strategia, |
NaamakirjaPerjantai 28.1.2011 - Kari Uoti Sosiaalinen media on must, jokaisen pitää olla Facebookissa näyttämässä naamaansa, kertomassa kuulumisiaan, kommentoimassa toisten kuvia ja kuulumisia, olemassa sosiaalisia, verkostoitumassa. Naamakirjan kaverimäärä kertoo oletko joku vai pelkkä luuseri, jolla ei ole edes kavereita. Kohta naamakirja tarjoaa palvelua, jossa surkimukset saavat ostaa itselleen kavereita, jotta eivät näyttäisi surkimuksilta. Hyvistä nimistä joutuu maksamaan enemmän kuin tavallisista. |
4 kommenttia . Avainsanat: Kari Uoti, sosiaalinen media, Facebook-riippuvuus, virtuaalitodellisuus, nettiyhteisö |
Nettikeskustelijan sielun saa parilla eurollaTorstai 19.8.2010 klo 9.35 - Paavo Vasala Pitkään Eniron keskustelupalstana toiminut Suomi24 on siirtynyt tanskalaisen aikakauslehtitalo Allerin omistukseen. Nyt tiedämme, mikä on suomalaisen nettikeskustelijan rahallinen arvo. Se on reilu kaksi euroa per sielu. |
3 kommenttia . Avainsanat: Paavo Vasala, sosiaalinen media, nettikeskustelu, mainosarvo, yritysviestintä, digitaalinen media, perinteinen media, viestintäkanava |