Blogin arkisto

Näin lähdet Twitteriin - koulutusvideo

Share |

Keskiviikko 21.1.2015 - Anja Kadziolka


anjakadziolka.jpgTwitter on mitä loistavin mahdollisuus yrittäjälle verkostoitua ja kasvattaa näkyvyyttä. Lisäksi se on hyvä kanava asiakaspalveluun ja asiakkaiden sitouttamiseen. Mutta mitä moni ei ota huomioon on se, että sosiaaliseen mediaan osallistuminen lisää näkyvyyttä myös hakukoneissa!

Twitteriin osallistuminen nostaa näkyvyyttäsi myös hakukoneissa.

Twitteristä saat itse yhtä paljon kuin annat: tietoa, näkyvyyttä, uusia tuttavuuksia… Verkko- ja palvelutoimialojen lisäksi myös kivijalkamyymälät hyötyvät Twitteristä. Sen lisäksi että Twitteristä voi saada kävijöitä omille verkkosivuilleen, sen avulla voi ajaa liikennettä myös myymälään!

Enemmän asiaa Twitteriin liittymisen hyödyistä löydät artikkelistani: "Näin kasvatat bisnestäsi Twitterin avulla".

Tässä videossa kerron, miten avaat Twitter-tilin, miten lisäät profiilikuvat ja esittelytekstin. Kaikki tärkeimmät, jotta pääset alkuun!

Miksi Twitteriin?

Twitterissä rakennat verkostoasi, voit tutustua uusiin ihmisiin, löydät paljon uusia tietolähteitä sisällöntuotantoon ja jaettavaksi myös muissa some-kanavissa.

Twitterissä brändäät itseäsi ja yritystäsi – kasvatat mainetta alasi asiantuntijana!

Twitterissä saat näkyvyyttä ja voit ohjata seuraajiasi lukemaan blogiasi. Jos asiakkaasi ovat Twitterissä, niin sinunkin pitäisi olla. Tarjoa asiakkaillesi palvelua Twitterissä.

Aloita kirjautuminen

Kirjaudu sisään Twitteriin twitter.comissa.

Kirjoita etu- ja sukunimesi, joilla sinut voi löytää. Tai yrityksesi nimi, jos avaat tilin yrityksesi nimellä. Kirjoita sähköpostiosoite, johon haluat twitterin jatkossa lähettävän sinulle tiedon viesteistä, retwiiteistä ja muista sinua koskevista tapahtumista.

Kirjoita salasanasi muistiin.

Valitse twittertunnukseksi lyhyt, muistettava ja tunnistettava sana.

Mieti, haluatko olla twitterissä omana itsenäsi vai yrityksenä. Tämä riippuu paljon siitä, henkilöityvätkö palvelusi sinuun.

Kun olet luonut tilisi, Twitter ehdottaa sinulle seurattavia ja voit etsiä tuttujasi seurataksesi heitä. Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä tätä heti.

Käy seuraavaksi vahvistamassa tilisi sähköpostiisi tulleesta viestistä.

Twitter antaa jokaiselle uudelle twiittaajalle profiilikuvaksi munan kuvan. Älä jätä sitä siihen, vaan vaihda kuvaksi heti oma kuvasi. Käytä samaa kuvaa jokaisessa some-kanavassa, niin seuraajasi tunnistavat sinut. Jos avasit tilin yrityksellesi, voit käyttää profiilikuvana logoasi. Profiilikuvan pitäisi olla 400 x 400 pikseliä. Voit muokata kuvan oikean kokoiseksi esimerkiksi picmonkey.comissa. Katso ohjeet edellisestä bisneskouluvinkistä.

Lataa Twitteriin kansikuvaksi kuva, joka kuvastaa sitä, kuka olet tai fiiliskuva yrityksesi brändistä.

Twitterin asetuksissa voit muokata tiliäsi tarkemmin. Asetukset, settings, löytyy oikeasta yläkulmasta pienen rataksen alta.  Asetuksissa valitse profile, profiili. Voit vaihtaa kuvat myös täällä.

Tähän voit myös lisätä kotisivusi osoitteen ja kirjoittaa esittelytekstisi. Tämä on tärkeää, sillä mahdolliset seuraajasi haluavat tietää kuka olet. Voi olla, että et saa seuraajia jos esittelytekstisi puuttuu. Lue esimerkiksi muiden esittelytekstejä.

Jos haluat yksilöllisen taustakuvan profiiliisi, voit Asetuksien Design-kohdassa muuttaa sitä tai ladata siihen oman kuvasi. Itse olen käyttänyt 2000 x 2000 pikselin kuvaa, jossa vain vasemmassa reunassa on tekstiä.

No niin, Twitter-tilisi on valmis. Onneksi olkoon. Sitten vain twiittailemaan!

Anja Kadziolka
Kirjoittaja on yrittäjä ja kahden lapsen äiti
www.mamaonbis.fi

Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, twitter, sosiaalinen media


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini