3 hämmästyttävää keinoa joilla varmistat menestyksen missä tahansa työssäPerjantai 18.2.2022 - Heikki Luoma
Seuraavilla keinoilla varmistut, ettet ole tavallinen työntekijä, joka on yt:ssä uhrattavissa vaan arvokas voimavara. Tulet avainhenkilöksi, joka menestyy, koska yritys ei voi olla ilman sinua. |
1 kommentti . Avainsanat: Heikki Luoma, Johtaminen ja coaching, Muutos suunnittelu ja toteutus, Myynti ja markkinointi, Strategia ja jalkautus |
Kasvata itsevarmuuttasi missä tahansa asiassa tällä keinollaLauantai 6.7.2019 - Heikki Luoma
Noiden kahden asian vastakohtia ovat tunne ja henkilökohtaisuus. Niiden vaikutus ostopäätökseen on suurempi. Tunteeseen ja henkilökohtaisuuteen perustuvat päätökset ovat nopeita. Ne kuluttavat vähän henkistä energiaa. Ne tehdään lonkalta. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, Johtaminen ja coaching, Muutos suunnittelu ja toteutus, Myynti ja markkinointi, Strategia ja jalkautus |
Myyntijohto ei voi estää ongelmien ilmaantumista mutta voi kehittää niiden ratkaisukykyäMaanantai 25.4.2016 - Heikki Luoma
Asiakkaiden ostokäyttäytyminen voi muuttua. Ne vähentävät ostojaan. Iso asiakas voi mennä konkurssiin. Paras myyjä lähtee ja vie asiakkaita mennessään. Myyjät eivät tapaa asiakkaita tarpeeksi. Kilpailija tulee ja vie markkinat. Toimituskyky on heikko. Työ on tempoilua. Epätoivo ja syyttely. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, Johtaminen ja coaching, Muutos suunnittelu ja toteutus, myynti, markkinointi, Strategia ja jalkautus |
Ray Dalion johtamisen periaate: totuus on tarkka ymmärrys todellisuudestaMaanantai 4.4.2016 - Heikki Luoma
Ray Dalio on Bridgewater nimisen sijoitusyhtiön perustaja. Se hallinnoi 150 miljardin euron sijoitusvarallisuutta, mikä on noin 3-kertainen summa Suomen valtion budjettiin verrattuna. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, Johtaminen ja coaching, Muutos suunnittelu ja toteutus, Myynti ja markkinointi, Strategia ja jalkautus |
Matka mikromanageerauksesta suunnitelmallisuuteen alkaa yhdellä askeleellaMaanantai 7.3.2016 - Heikki Luoma
Capellen mielestä jokaisesta ei ole suunnittelemaan, koska kyvyt eivät riitä. Uskon, että se on yksi puoli, mutta ei kaikki. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, Johtaminen ja coaching, Muutos suunnittelu ja toteutus, Myynti ja markkinointi, Strategia ja jalkautus |
Malliviikko on monelle tuntematon tapa saada nopeita parannuksia organisaation toiminnassaMaanantai 22.2.2016 - Heikki Luoma
Malliviikko eroaa tavanomaisesta muutosprojektista, jossa suunnitellaan toimenpiteet, määritellään aikataulu ja vastuuhenkilöt. Sitten suunnitelma toteutetaan ja korjataan toteutusta seurannan perusteella. Malliviikossa tähdätään muutokseen yhdellä rysäyksellä tietyn sovitun viikon aikana. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, Johtaminen ja coaching, Muutos suunnittelu ja toteutus, Myynti ja markkinointi, Strategia ja jalkautus, Yleinen |
Väsynyt jämähtäneeseen strategian toteutukseen? Pistä se liikkeelle näinMaanantai 18.1.2016
Lopulta strategia hautautuu. Ketään ei enää kiinnosta puhua asiasta, jota yritys ei pysty toteuttamaan. Vallitsevaksi mielialaksi tulee, ettei stretegiaa saada toteutettua. Toiminnan malliksi jää reagointi päivittäisiin ja viikottaisiin tapahtumiin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, johtaminen ja coaching, strategia ja jalkautus, yleinen |
Mikä on oikea myynnin palkkiomalli?Maanantai 18.5.2015 - Heikki Luoma
Olli sanoi, että pistä ehdottomasti tuo lause raporttiisi. Näin tehtiin ja kun raportti esiteltiin, syntyi syvä hiljaisuus, joka purkautui sitten koko joukon raikuvaan naurun rämäkkään. Se oli sanottu ääneen minkä kaikki tiesivät, mutta josta oltiin hyssytelty. Sittemmin Olli muutti provisiopalkkausmallin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, ansainta, malli, myymisen, myynti, palkkio, strategian jalkautus, suunnittelu |
Neljä vinkkiä strategiseen suunnitteluunMaanantai 8.12.2014 - Heikki Luoma
Huomioimaton asia on riski, joka lauetessaan yllättää. Yritysjohto pyrkii välttämään yllätyksiä. Yllätys sisältää riskin, jota yritysjohto haluaa välttää. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, jalkautus, johtaminen, kaavake, kysymys, lomake, oletus, prosessi, riski, strategia, suunnittelu |
Ladatkaa, tähdätkää, TULTA!Maanantai 1.12.2014 - Heikki Luoma
Jos heidän ajatusprosessinsa käy läpi, voi huomata, että jokin vaihtoehto on usein jäänyt huomiotta. Asiat ovat vaikeita, käsitteellisiä ja vaikuttavat pitkällä aikajänteellä, mikä tekee niistä monimutkaisia ja vaativia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, ajatusprosessi, implementointi, jalkauttaminen, jalkautus, johtopäätös, organisaatio, ratkaisu, strategia, yritysjohto |
Asiantuntijamyynnin johtaminen noudattaa joukkulajien valmennusperiaatteitaMaanantai 17.11.2014 - Heikki Luoma
Perinteinen, ja mielestäni jälkeenjäänyt vanhanaikainen myynnin valmennus keskittyy parantamaan yksilön, myyjän suoritusta. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoman, asiantuntijuus, johtaminen, joukkuelaji, joukkuepeli, muutos, myyjä, myynnin johtaminen, myynti, nettikauppa, strategia, taktiikka, transaktio, yksilölaji |
Verkkosivujen suunnittelu 7 vinkkiäKeskiviikko 9.7.2014 - Anja Kadziolka
Ensimmäiset sivuni koodasin itse.
Joidenkin täytyy oppia asiat itse, kantapään kautta. Niin minunkin. Ensimmäiset sivuni koodasin itse. En ole mikään ”nörtti”, joten arvaat varmasti, että aikaa tuhraantui eikä lopputulos ollut kehuttava. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, verkkosivut, bloggaus, verkkostrategia |
Haastajamyynnin toteutusMaanantai 12.5.2014 - Heikki Luoma
Yritys tarvitsee foorumin, jolla myynnin ja markkinoinnin yhteistyö tapahtuu, päätetään aineistoista ja miten valitut aineistot tehdään, jaetaan tehtävät ja vastuut. Yritys voi tarvita työkalun aineistojen jakamiseen myyjien käyttöön. Työkalu on SalesFrame. SalesFramen avulla myynnin ja markkinoinnin johto ohjaa haastajamyyjiä toteuttamaan sovitun haastajamyynnin strategian. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, haastajamyyjä, haastajamyynti, markkinointi, myynnin suunnittelu, myynti, myyntiaineisto, myyntimalli, myyntimateriaali, myyntiprosessi, myyntistrategia, ratkaisumyynti, salesframe, toteutus, yhteistyö |
Haastajamyynti organisaation myyntistrategiaksiMaanantai 5.5.2014 - Heikki Luoma
On tietenkin epärealistista odottaa, että jokainen myyjä osaisi asiakkaitten liiketoiminnan paremmin kuin asiakkaat itse ilman organisaation antamaa tukea. Organisaation laajuisena asiakkaiden haastaminen, myynnilliset innovaatiot ja uuden näkemykset edellyttävät myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, haastajamyyjä, haastajamyynti, markkinointi, myynnin suunnittelu, myynti, myyntimalli, myyntiprosessi, myyntistrategia, ratkaisumyynti, strategian jalkautus, strateginen myynti, yhteistyö |
Asiakkaan tarpeiden kyselystä tarpeiden kertomiseenMaanantai 14.4.2014 - Heikki Luoma
Ratkaisumyynti olettaa, että asiakkaat tietävät mitkä asiakkaan ongelmat ovat, mutta eivät osaa ratkaista niitä ilman ratkaisumyyjää. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, b2b, haastajamyyjä, haastajamyynti, markkinointi, myynnin suunnittelu, myynti, myyntimalli, myyntiprosessi, myyntistrategia, ratkaisumyynti, strategian jalkautus, toteutus, uusasiakashankinta |
Ratkaisumyyjä pyrkii A-sarakkeeseenMaanantai 24.3.2014 - Heikki Luoma
Strateginen kysymys on tärkeä, koska päästessäsi ratkaisumyyjänä asemaan, jossa asiakkaat oppivat sinulta ensimmäisenä voitat enemmän kauppoja. |
1 kommentti . Avainsanat: Heikki Luoma, haastajamyyjä, haastajamyynti, konsultatiivinen myynti, muutos, myynti, myyntiprosessi, myyntistrategia, ratkaisumyyjä, ratkaisumyynti, toteutus |
Mailien managerointiaTiistai 11.2.2014 - Kari Vahtolammi
Vaikka tuntuu väliin aika turhanpäiväiseltä pohtia tuollaista asiaa, niin mailien käsittely kuluttaa aika suuren osan työajasta. Varsinkin jos niitä kokoajan lukee, käsittelee ja vastailee. Hiukan aiemmin pohdin asiaa ohimennen blogikirjoituksessa ja totesin että maileja ei kannata lukea kolmea kertaa useammin työpäivän aikana. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, sähköposti, viestintä, työ, strategia |
Pilottihankkeet myyntitoiminnan kehittämisen apunaMaanantai 30.12.2013 - Heikki Luoma
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: johtaminen, kokeilu, konseptimyynti, konsultatiivinen myynti, markkinointi, muutoksen johtaminen, muutoksen suunnittelu, muutos, myynnin suunnittelu, myynti, pilotointi, pilotti, strategian jalkautus, toteutus, uusasiakashankinta |
7 huomioitavaa asiaa uudelle toimitusjohtajalle (ja vanhalle myös)Maanantai 9.12.2013 - Heikki Luoma
Alla olevassa luettelossa* on muutamia huomioitavia asioita uudelle ja vanhalle toimitusjohtajalle. Havaitsetko jotakin seuraavista? |
1 kommentti . Avainsanat: Heikki Luoma, esimiestyö, johtajuus, johtaminen, johtamisen kehittäminen, johtamisjärjestelmä, johtamisprosessi, käyttäytyminen, muutoksen johtaminen, muutosjohtaminen, strategian jalkautus, toimitusjohtaja, toteutus, yritysprosessi |
Luonto pyrkii epäjärjestykseen ja energiaminimiin kuten ihmiset organisaatioissa, joita ei johdetaMaanantai 18.11.2013 - Heikki Luoma
Samalla tavalla yrityksen sisäinen toiminta pyrkii luonnostaan kohti epäjärjestystä ja energian minimiä. Yrityksen sisäisen energian vähyyden voi aistia yrityksessä, mikä on signaali epäjärjestyksen kasvusta. Epäjärjestystä vastaan voi toimia johtamalla. Hyvä johtaminen selkeyttää organisaation kullekin jäsenelle tekemisen tarkoituksen ja koordinoi tekemisen yhteisen tavoitteen saavuttamiseen. |
5 kommenttia . Avainsanat: Heikki Luoma, epäjärjestys, innostaminen, itsensä johtaminen, järjestys, johtajuus, johtaminen, johtamisen kehittäminen, johtamisjärjestelmä, johtamisprosessi, muutosjohtaminen, prosessit, strategian jalkautus, suunnitelmallisuus, yritystoiminta |