Haastajamyynnin toteutusMaanantai 12.5.2014 - Heikki Luoma Myynnin ja markkinoinnin kehittävät koordinoidusti asiakasta opettavat teemat ja viestit, jotka haastajamyyjät kommunikoivat asiakkaille. Koko myyjäkunnalla on sama viesti kerrottavana. Yritys tarvitsee foorumin, jolla myynnin ja markkinoinnin yhteistyö tapahtuu, päätetään aineistoista ja miten valitut aineistot tehdään, jaetaan tehtävät ja vastuut. Yritys voi tarvita työkalun aineistojen jakamiseen myyjien käyttöön. Työkalu on SalesFrame. SalesFramen avulla myynnin ja markkinoinnin johto ohjaa haastajamyyjiä toteuttamaan sovitun haastajamyynnin strategian. Myyjien aineistoja koordinoiva taho tallentaa aineistot SalesFramen selainkäyttöliittymällä, josta haastajamyyjät saavat aineistot omiin SalesFrame-sovelluksiinsa. Asiakastapaamiseen haastajamyyjä ottaa paketin sellaisenaan tai räätälöi pakettia lisäämällä pakettiin osia muista aineistoista. SalesFrame ei pakota haastajamyyjää muottiin vaan antaa mahdollisuuden innovoida asiakaskohtaisesti. SalesFrame ja Actional tarjoavat:
Parhaat myyjät ovat haastajamyyjiä. He opettavat asiakkaille sellaista mitä asiakkaat eivät ole tulleet ajatelleeksi ja asiakkaat arvostavat sitä. Haastajamyyjien asiakasuskollisuus on korkea. Yritys voi tehdä koko myyntitiimistään haastajamyyjiä tuottamalla myynnin ja markkinoinnin yhteistyönä asiakkaita opettavaa aineistoa myyjien käyttöön. SalesFrame on työkalu aineistojen jakamiseen ja esittämiseen asiakastapaamisissa. Yhteenveto:
—- Arvostan jos haluat antaa palautetta alla olevaan kommenttikenttään tai lähettämällä s-postia. Heikki Matias Luoma |
Avainsanat: Heikki Luoma, haastajamyyjä, haastajamyynti, markkinointi, myynnin suunnittelu, myynti, myyntiaineisto, myyntimalli, myyntimateriaali, myyntiprosessi, myyntistrategia, ratkaisumyynti, salesframe, toteutus, yhteistyö |