Blogin arkisto

Niilon menetelmä kilpailun voittamiseen

Share |

Maanantai 22.12.2014 - Heikki Luoma


heikkiluoma.jpgTutustuin Niiloon ollessamme yhdessä Kolkatassa Intiassa. Teimme yhdessä tarjouksen automaatiojärjestelmästä saksalaisten ja venäläisten kanssa. Tuolla matkalla Niilo sai tarpeekseen Intiasta ja hän siirtyi toisen yrityksen palvelukseen.

Sattumalta monia vuosia myöhemmin tapasin Niilon lentokoneessa. Hän sanoi olevansa myyntiryhmän esimies ja sitten hän kertoi tarinan.

Niilon yritys hävisi paljon kauppoja kilpailijoille, joiden tuotteet eivät olleet yhtään parempia.

Avainsanat: asiakaskontakti, kaupan päättäminen, kauppaan vaikuttavat henkilöt, kilpailu, kontaktirajapinta, määrä, myynti, strateginen myynti, tarjous


Kommentit

22.12.2014 8:37  HarriK

Hyvä pointti mutta eiköhän hieman itsestään selvyys, eli kun myyt niin myyt sille henkilölle joka asiasta päättää, jos myyjä ei tätä lähtökohtaisesti ymmärrä niin on varmaan aika katsoa työtä muualta tai sitten peruskoulutuksen paikka.

22.12.2014 17:25  AP

Juuri itsestäänselvyyksissä Suomalaiset myyjät ja asiakaspalvelijat kämmäävät paljon ja asennoituminen on huonoa.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini