Blogin arkisto

Asiakkaan kokemus ratkaisee

Share |

Maanantai 7.11.2011 - Tapio Rissanen


Palvelun huonous tai hyvyys on viime kädessä asiakkaan kokemus. Palvelun tuottajalla on usein hieman erilainen näkemys palvelun onnistumisesta. Asiakkaan arvioinnin perusta on usein palvelukokemus, – tilanteesta syntynyt tunne, johon liitetään palvelusuoritteeseen liittyviä odotuksia ja käytännön havaintoja. Tuottaja arvioi palvelua omien kriteeriensä mukaisesti. Arvioinnin perustaksi nousee usein käytetyt voimavarat ja asiakkaan kokemus mittapuuna unohdetaan tai sitä vähätellään.

Avainsanat: Tapio Rissanen, asiakaspalvelu, palvelu, työ, asenne


Kommentit

7.11.2011 6:32  Julkisen puolen "palvelu"

Erityisesti julkisella puolella tosiaan luuullaan palveluita hyväksi, kuin kysyttäisiin suurin piirtein henkilökunnalta, onko heidän palvelunsa hyvää. Kun ylipäätään tietäisivät mitä palvelu on.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini