Valittajatyypit - 4 eri tavalla toimivaa valittajatyyppiäMaanantai 24.10.2022 - Juha Ahola
|
2 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, myynti, asiakaspalvelu, kauppa, myyjä, kohtaaminen |
Neljä ostamiseen vaikuttavaa asiaa jotka jokaisen myyjän on hyvä tietääPerjantai 1.1.2021 - Heikki Luoma
Noiden kahden asian vastakohtia ovat tunne ja henkilökohtaisuus. Niiden vaikutus ostopäätökseen on suurempi. Tunteeseen ja henkilökohtaisuuteen perustuvat päätökset ovat nopeita. Ne kuluttavat vähän henkistä energiaa. Ne tehdään lonkalta. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, myyjä, myynti, myyntityö, asiakaspalvelu, asiakas |
Juntit pois puhelinmyynnistä!Torstai 1.12.2016 - Eila Mäntyjärvi Kännykän soitto herättää minut linja-auton unettavasta hurinasta. "Täällä Päivi Pälättäjä Gyne-Vakuutuksesta hei. Oletko kuullut, että tutkimusten mukaan peräti joka kymmenes suomalainen nainen sairastuu rintasyöpään ja sinun ikäisilläsi riski on peräti…". |
3 kommenttia . Avainsanat: myynti, puhelinmyynti, asiakaspalvelu, yritys, myyjä, asiakaspalvelija, puhelinmyyjä, puhelinmarkkinointi, telemarkkinointi, telemarkkinoija, myyntityö |
Jonotusta, jonotustaKeskiviikko 27.7.2016 - Kari Vahtolammi
Ensimmäinen kysymys oli yksinkertainen: Mikä häiritsi kauppassakäyntikokemusta. Ja vastasin, että kassajonojen pituus. Toinen kysymys oli samanlainen: Mikä oli hyvää kaupassakäynnissä. Ja vastasin, että lihatiskin jono oli lyhyt. Ja lopuksi vielä tulevaisuutta pohtiva kysymys: Mitä muuttaisit, että kaupassakäyntikokemus olisi parempi. Ja vastasin, että vähentäisin jonotusta. |
1 kommentti . Avainsanat: Kari Vahtolammi, palvelu, palvelukokemus, prosessi, jonotus |
Palvelua nopeasti eikä kvartaalin päästäKeskiviikko 22.6.2016 - Kari Vahtolammi
Olen seurannut tuttujen räpiköintiä TE- toimistojen ja Kelan kanssa. Monikin haluasi tehdä pikkuisia duuneja pysyäkseen elämässä kiinni. Yhdellä kiikastaa Kelan päätöksestä kuntoutustuesta, toisella se että tekee konsultointia. Kolmannella siitä, että keikkaduunien tekeminen vie todellisuudessa leivän pöydästä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, te-toimisto, palvelu, kela, työelämä, joustavuus |
Kun työvoima kohtaa yrityksenKeskiviikko 20.1.2016 - Kari Vahtolammi
Eatech Oy oli esittelemässä toimintaansa ja mahdollisia työpaikkoja Uratehtaalla. Nämä tilaisuudet ovat aina positiivisiä yllätyksiä ja täälläkin kuuntelijoitakin taisi olla parikymmentä. Se mikä näistä tekee hyviä tilaisuuksia on muutama pieni erityinen asia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Miksi lähtisin koruostoksille jatkossa Vantaalle?Perjantai 8.1.2016 - Juha Ahola
Astuin liikkeseen sisään ja katsoin tiskille päin. Siellä nuorehko asiakaspalvelija otti välittömästi hymyilevän katsekontaktin ja lähestyimme toisiamme. Kysyin, löytyiskö teiltä Kalevalan lapsikoruja? Asiointi eteni kaikin puolin jouhevasti ja kun homma alkoi olla liki maalissa, myyjä vielä kysyi, mihin järjestykseen korut laitetaan (tyttö-poika-tyttö). Pääsin maksamaan ostokset ja kaikki sujui hienosti. Sinällään tapahtumassa ei tämän kerronnan pohjalta ole mitään ihmeellistä. Näinhän sen pitäisikin mennä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, myynti, asiakaspalvelu, kauppa, myyjä, kohtaaminen |
Onko totta että myyjän ensin myytävä itsensä?Maanantai 9.11.2015 - Heikki Luoma
Onko todella niin ja mitä sanonta oikein tarkoittaa? Miten myydään itsensä? Ehkä puhelinmyyjät yrittävät myydä itseään. “Hei Heikki, miten kesäsi on mennyt?” Minä vastaan, etten ole kiinnostunut tilaamaan mitään lehtiä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, myyjä. myynti, myyntityö, asiakaspalvelu, asiakas |
Rekrytoinnin ihmemaa 2Tiistai 27.10.2015 - Kari Vahtolammi
|
1 kommentti . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Rekrytoinnin ihmemaaTiistai 20.10.2015 - Kari Vahtolammi
|
2 kommenttia . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Paskat autokauppiaat - osa 3 - älä kunnioita sitä, mitä asiakas sanoo!Perjantai 16.10.2015 - Juha Ahola
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, myynti, kauppa, autoliike, asiakaspalvelu, myynti, paskat autokauppiaat |
Paskat autokauppiaat - osa 2 - älä myy naiselle!Perjantai 2.10.2015 - Juha Ahola
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, myynti, kauppa, autoliike, asiakaspalvelu, myynti, paskat autokauppiaat |
Paskat autokauppiaat, osa 1 - älä nosta persettä penkistä potentiaalisen asiakkaan kohdalla!Perjantai 18.9.2015 - Juha Ahola
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, myynti, kauppa, autoliike, asiakaspalvelu, myynti, paskat autokauppiaat |
Miten tarjoamalla vähemmän voit myydä enemmän?Keskiviikko 24.6.2015 - Anja Kadziolka
Kun yrittäjä kasvaa ulos palveluistaan, hän luo uusia. Ja kun opimme jotain uutta, voimme lisätä sen palveluvalikoimaan. Tarjoamme silti vielä vanhojakin palveluita, koska emme osaa luopua niistä. Palveluyritykselle kertyykin uusia palveluita samaa tahtia kuin lapsiperheellä tavaraa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, palvelujen markkinointi |
Palvelujen markkinointi - 5 tärkeää asiaaKeskiviikko 17.6.2015 - Anja Kadziolka
Viime viikolla muistelin erään yrittäjän kanssa, miten palvelujen markkinointi tehtiin ennen internetiä. Silloin ainoa keino markkinoida oli painetuissa medioissa. Maksettiin mainoksista paikallislehdissä. Graafikko suunnitteli ja painotalo painoi esitteet. Sitten pistettiin koko ystäväpiiri hommiin jakamaan esitteitä postilaatikkoihin. Vietiin julisteita ilmoitustauluille. (Miten paljon aikaa tähänkin käytettiin!?) |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, mainonta, sosiaalinen media, palvelujen markkinointi |
Tyhmä työnantaja maksaa tyhjästäkin! Käyttöaste paremmaksi näillä ajatuksilla?Perjantai 6.3.2015 - Juha Ahola
Jos kartta ja maasto eivät täsmää, maasto on voimassa! |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, asiakaspalvelu, käyttöaste, myynti |
VastuunsiirtoaTiistai 23.12.2014 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, vastuunsiirto, asiakas, asiakaspalvelu |
Sekatavarakauppa versus erikoisliike - miten netissä?Perjantai 5.12.2014 - Juha Ahola
Onko valikoiman tarkoitus olla "takapuolesta perämoottoriin", kuten hauskasti usein kuulee sanottavan vai olisiko tarkoitus olla erikoisliike? Tämä on strateginen valinta ja asiakkaan kannalta mm. nettisivut antavat osviittaa, onko tekemisissä "moniosaaja helppoheikin" vai kapean sektorin ydinosaajan kanssa? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, erikoistuminen, asiantuntijuus, ydinosaaminen, asiantuntijapalvelu |
Näin verkkokauppa kasvatti myyntiäänKeskiviikko 26.11.2014 - Anja Kadziolka
Diana Harbour, yrittäjä ja äiti, perusti yrityksensä The Red Dress vuonna 2005. Hän aloitti myynnin kivijalkamyymälässä, mutta vasta verkkokauppa vei hänet menestykseen. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Anja Kadziolka, verkkokauppa, yrittäminen, yritys, myynti, asiakaspalvelu, viestintä, markkinointi |
Näin jäät tyhjin käsin vastaamalla kyllä! Ryhdy piikkisiaksi pikemmin.Perjantai 31.10.2014 - Juha Ahola
Asiakas kysyy: Onko tuotetta myös sinisenä? Eihän vastauksissa mitään väärää ole, mutta otetaanpas uusi lähestymistapa asiaan. Kun myyjä vastaa "Kyllä" tai "Onnistuu" tai muutoin selittää tarkemmin, hän ei välttämättä pääse lähemmäksi kauppaa, vaikka mahdollisesti pääsisi. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, asiakas, asiakaspalvelu, myynti, myyntityö |