Kun työvoima kohtaa yrityksenKeskiviikko 20.1.2016 - Kari Vahtolammi
Eatech Oy oli esittelemässä toimintaansa ja mahdollisia työpaikkoja Uratehtaalla. Nämä tilaisuudet ovat aina positiivisiä yllätyksiä ja täälläkin kuuntelijoitakin taisi olla parikymmentä. Se mikä näistä tekee hyviä tilaisuuksia on muutama pieni erityinen asia. Eli yleensä hakeminen on melkoista hakuammuntaa. Arvotaan yritys, kuunnellaan rekrykonsultin selostus ja lähetetään hakemus. Eli yritykseen tutustuminen jää aika pintapuoliseksi. Mutta tälläisessä esittelytilanteessa yritys personoituu paljon paremmin kuin pelkässä lehti-ilmoituksessa. Esittelyssä saattaa syntyä myös ajatuksia, mitä yritykselle voi tarjota. Ei välttämättä sitä, mitä yritys hakee vaan myös jotain muuta mistä esittelyssä kuuli. Eli yrityksen täsmähaun sijaan hakija voi tehdä oman täsmätarjouksen. Vaikkapa jostakin aihealueesta jota sivuttiin. Tänäänkin sivuttiin tarjolla olleiden työpaikkojejn lisäksi myös vaikkapa taloushallintoa. Toinen asia on se, että hakemukset henkilöityvät työnantajalle. He saavat ensikosketuksen siitä millaisia hakijat ovat. Näkevät, kuulevat ja kokevat hakijat hyvin erilailla. Ei pelkkien papereiden avulla vaan elävinä persoonina, ihmisinä. Rekrytointi on osa yrityksen markkinointia. Sillä markkinoidaan yritystä parhaille osaajille tulevaisuuden työpaikkana. Kuhan pohdin, Kari… Kari Vahtolammi |
Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |