Kun työvoima kohtaa yrityksenKeskiviikko 20.1.2016 - Kari Vahtolammi
Eatech Oy oli esittelemässä toimintaansa ja mahdollisia työpaikkoja Uratehtaalla. Nämä tilaisuudet ovat aina positiivisiä yllätyksiä ja täälläkin kuuntelijoitakin taisi olla parikymmentä. Se mikä näistä tekee hyviä tilaisuuksia on muutama pieni erityinen asia. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Rekrytoinnin ihmemaa 2Tiistai 27.10.2015 - Kari Vahtolammi
|
1 kommentti . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Rekrytoinnin ihmemaaTiistai 20.10.2015 - Kari Vahtolammi
|
2 kommenttia . Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, rekrytointi, työnteko, työskentely, rekrytointipalvelut |
Jokin jäi hämäämään, mutta en osaa sanoa mikä? Intuitiot eivät ole aina selitettävissä?Perjantai 29.5.2015 - Juha Ahola
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, intuitio, aavistus, rekrytointi |
Yrittäjänä toimiminen - rekrytoi asennettaPerjantai 21.2.2014 - Juha Ahola
REKRYTOI PARASTA OSAAMISTA JA ASENNETTAMikko pitää rekrytoinnissä tärkeimpänä kriteerinä asennetta! Ilman eteenpäinvievää ja intohimoista asennetta työskentely ei ota riittävästi tuulta purjeisiin. Osaamisen puutteen voi korjata, mutta asenteen puute tai heikkous on vaikeampaa. Hyvällä asenteella Mikko tarkoittaa innostusta tai jopa intohimoista asennetta koodaamiseen, nopeaa toimintaa, rakentavahenkistä vuorovaikutusta mm. ottaa ohjeita vastaan ja kommunikoida. Lisäksi Mikko edellyttää iPhone-koodaamisesta todennettua osaamista ja pitää referenssejä tärkeinä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, markkinat, rekrytointi, yrittäjyys, yrittäminen |
Rookie-tason munaus mainonnassa jättää kertomatta...Perjantai 22.11.2013 - Juha Ahola
Eilen vaimoni katsoi kyseistä rekrymainosta vänkärin paikalla autossa, ja vilkaisin itse sitä noin sekunnin ajan. Oivalsin samantien, että mainoshan on aivan luokattoman tasoinen yhdestä syystä. Selvästi markkinointiviestinnän alkeet olivat unohtuneet mainosta tehdessä. Markkinointiviestinnässä ei nimittäin riitä, että viestistä (mainoksesta) selviää, MITÄ viestii, vaan aivan keskeisessä roolissa on myös, KUKA viestii. |
2 kommenttia . Avainsanat: Juha Ahola, yrittäminen, rekrytointi, markkinointi, markkinointiviestintä, mainostaminen, case |
Älä tuijota lamaleimaa, työhönottaja!Perjantai 13.2.2009 klo 8:00 - Heikki Ikonen Näinä päivinä työmarkkinoille tupsahtavat nuoret ovat paniikissa. Työpaikat ovat nyt kiven alla kokeneillekin, saati vastavalmistuneille. Työnantajat suhtautuvat lyhyisiinkin työttömyysjaksoihin kuin tartuntatautiin. Erityisen jyrkkiä ovat asenteet kaupallisella ja teknisellä sektorilla. Työnantajan silmissä työttömyys todistaa hakijan rakenteellisesti kyvyttömäksi vuosienkin päästä - tokihan pätevälle aina löytyy ottaja. Logiikka on kaukana aukottomasta, sillä vaikeina aikoina työmarkkinat tukkeutuvat totaalisesti. Lamassa ainoan väylän avaavat yleensä suhteet. Nuoren työnhakijan kykyjen ja suhdeverkoston välillä leviää usein ammottava kuilu. |
4 kommenttia . Avainsanat: Heikki Ikonen, urakehitys, lama, työttömyys, leima, Osuuspankki, sijoitusneuvoja, työhön otto, rekrytointi |