Valittajatyypit - 4 eri tavalla toimivaa valittajatyyppiäMaanantai 24.10.2022 - Juha Ahola Jokainen asiakas kokee palvelun jollain tavalla. Osa asiakkaista on aloitteellisempia ja aktiivisempia antamaan palautetta, osa ei. Tässä kohtaa itse asiassa hiljaisuus ei välttämättä olekaan tyytyväisyyden merkki. Ilmaisijat
Passiiviset
Suuttuneet
Aktivistit
Huomaa, että esim. hyvin kohdeltuna aktivisti palaa takaisin ilmaisijaksi ja suuttunut passiiviseksi. Jollain konstilla yritksen pitäisi luoda prosessit niin, että passiivisten määrä pienenisi suhteessa ilmaisijoiden määrään. Sama asiakas voi toimia eri yrityksiä kohtaan eri tavalla. Toisaalla ilmaisija kokee arvostusta palautteestaan, mutta toisaalla puolestaan välinpitämättömyys tai tökerö suhtautuminen tämän palautteeseen saattaa kuoria aktivistin ilmaisijan sisältä. Yrityksen on syytä ymmärtää erilaiset valittajatyypit ja hyödyntää tietoa toiminnassaan. Juha Ahola |
Avainsanat: Juha Ahola, myynti, asiakaspalvelu, kauppa, myyjä, kohtaaminen |
|
14.2.2023 13.32
Puhelinliittymä.com
Hyvä kirjoitus. |
Hi,
I hope you are well.
I am a professional blogger outreach services provider, with a high range of clients.
We need the editorial post:
We are interested in your site as well as your other sites.
Please send me the price.
Waiting for your positive response
Best Regards.
Josie