Blogin arkisto

Palvelua ei voi tehdä varastoon

Share |

Maanantai 14.11.2011 - Tapio Rissanen


Palvelun keskeinen osa on usein aineeton. Se tuotetaan ja kulutetaan paljolti samanaikaisesti. Tämä merkitsee silloin myös sitä, että sitä ei voi tehdä varastoon. Siitä huolimatta monen palvelun valmiuden luominen ja laadukas tuottaminen saattaa edellyttää erittäin mittavat etukäteispanostukset. Kuluttajapalveluista tästä esimerkiksi voidaan ottaa vaikka lonkan tekonivelleikkaus. Hoidon valmistelu ja leikkaustiimi ja olosuhteiden luominen ovat edellyttäneet miljoonien eurojen investointia sekä palvelun tuottajien vuosikymmenien koulutuksen

Avainsanat: Tapio Rissanen, asiakaspalvelu, palvelu, työ, asenne


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini