Palvelun laatu ja ihmisten kohtelu ovat mitä suurimmassa määrin myyntiä. Kielteinen asenne tulee uskomattoman kalliiksi, koska sillä vaikeutetaan tai jopa estetään myyntitapahtuman syntyminen.
Usein niin voimakkaasti, että asiakas tai työkaveri ei halua olla missään tekemisissä tällaisen henkilön ja/tai hänen edustamansa työyhteisön kanssa.
Palvelun laatu ja ihmisten kohtelu ovat mitä suurimmassa määrin myyntiä. Kielteinen asenne tulee uskomattoman kalliiksi, koska sillä vaikeutetaan tai jopa estetään myyntitapahtuman syntyminen.
Usein niin voimakkaasti, että asiakas tai työkaveri ei halua olla missään tekemisissä tällaisen henkilön ja/tai hänen edustamansa työyhteisön kanssa.
On ehdottoman tärkeää kysyä joka aamu itseltään: - Miksi tulin tänään työpaikalleni, mikä on minun vastuuni itseni ja työkavereitteni henkisestä ja taloudellisesta hyvinvoinnista? Tulinko rakentamaan vai nakertamaan omaani ja työkavereitteni intoa, jaksamista ja taloudellista turvaa?
Asenteella on ratkaiseva merkitys. Myönteisyys imuroi onnistumisia, kielteisyys suorastaan hylkii niitä.
Olli Linjala
Asenteita voidaan muuttaa