Blogin arkisto

Miten voit vaikuttaa tarjouskilpailun lopputulokseen

Share |

Keskiviikko 12.6.2013 - Pasi Rahikka


pasirahikka.jpgOsa ostajista käyttää vertailutaulukoita apunaan ostopäätöksiä tehdessään. He listaavat kaikki toimittajaehdokkaansa yhteen sarakkeeseen ja sitten he listaavat toiseen sarakkeeseen asioita, joilla he uskovat olevan merkitystä hankinnan kannalta.

Tämän jälkeen he antavat jokaiselle pisteitä jokaisen osa-alueen osilta samalla painottaen jokaista jollakin kertoimella. Tämä on looginen ja järkiperäinen tulokulma ostamiseen. Paitsi, että tämä prosessi on mitä vähimmässä määrin looginen. Tällainen ostamisen prosessi on subjektiivinen ja siihen voidaan vaikuttaa.

Avainsanat: Pasi Rahikka, asenne, itsensä kehittäminen


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini